Den psykiska ohälsan har legat stilla under pandemin (Läkartidningen)

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Den psykiska ohälsan har legat stilla under pandemin (Läkartidningen)

Post by Geta »

RSMH har bland andra ropat i högan sky om förvärrad psykisk ohälsa under
pandemin. Många har nog fått det lugnt och skönt istället.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyhe ... mins-spar/
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19121
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Den psykiska ohälsan har legat stilla under pandemin (Läkartidningen)

Post by Krokus »

Jag deltog i en månatlig undersökning från Karolinska institutet om min psykiska hälsa under pandemin. Vet inte om den är slut nu? Tydligen har jag dålig koll. 😅

Hur som helst mådde jag som vanligt, sämre på hösten för att sedan vända runt nyår. Pandemin har inte påverkat mig mycket. Min mamma däremot verkar ha utvecklat social fobi. Hon är inte van vid att vara så ensam, som både jag och brorsan har varit i längre perioder.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Den psykiska ohälsan har legat stilla under pandemin (Läkartidningen)

Post by Geta »

Vi kroniker är vana. Pandemin har varken gjort till eller ifrån.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13455
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Den psykiska ohälsan har legat stilla under pandemin (Läkartidningen)

Post by amandara »

Håller med Geta. Jag ändrade inte mitt liv knappt något under pandemin. Avstånd på affären och sånt förstås. Slutade oxå gymma, men det var egentligen inte för pandemin utan för att jag inte orkade. Men nu är jag igång igen. Det är bara alla friska med pengar att resa för och som fått jobba hemma som påverkats. Vi umgås alltid i en mindre krets, det har inte ändrats.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8388
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Den psykiska ohälsan har legat stilla under pandemin (Läkartidningen)

Post by Richard »

Krokus wrote: 29 Sep 2021, 12:15 Jag deltog i en månatlig undersökning från Karolinska institutet om min psykiska hälsa under pandemin. Vet inte om den är slut nu? Tydligen har jag dålig koll. 😅

Hur som helst mådde jag som vanligt, sämre på hösten för att sedan vända runt nyår. Pandemin har inte påverkat mig mycket. Min mamma däremot verkar ha utvecklat social fobi. Hon är inte van vid att vara så ensam, som både jag och brorsan har varit i längre perioder.
Jag är också med i nån sån undersökning. Tror det är från KI. Trodde det var en enkät men sen spammar de hela mailkorgen med nya varje månad. Men man kan vinna ett presentkort tror jag.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply