kontrasterna i Livet...

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

kontrasterna i Livet...

Post by björk »

Man skall inse sina begränsningar och finna sej i Malmö stads manifest..



Äkta kärlek är inte konstigt att dikta. Då när det pirrar och man väger var ord.
Men det krävs nog en brokig bakgrund.??
Det är Ej vanligt men man känner det på väl säkerhet.
citat ~~~~ Van Halen
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: kontrasterna i Livet...

Post by amandara »

Tycker inte kärlek är något att dikta om. Det blir bara rosaskimrande. Och - varfan är kärleken? I djupet av Marianergraven. Jag måste åka dit.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: kontrasterna i Livet...

Post by Cosmos »

Det finns olika typer av kärlek. Kärlek till partner, kärlek till barn, kärlek till vänner och kärlek till djur. Kontrasten till kärlek är inte hat. Det är likgiltighet.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13387
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: kontrasterna i Livet...

Post by Jocke »

för mig är tilltro ett bevis på kärlek, men den är ytterst ovanlig. Annars tror många sex är ett tecken på kärlek, men så är det verkligen inte hela sanningen. Det är ngt som skiljer oss åt, men vad? Nyfikenhet är ingen tecken på kärlek, utan bara egen tilltro till sig själv.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: kontrasterna i Livet...

Post by yrväder »

Håller med i det sex är inget tecken på kärlek men skulle vilja byta ut tillit mot gemenskap att verkligen älska för mig är att ha ett osynligt band som sammanstrålar er tillsammans ger dig en outsinlig kraft som sträcker sig ut till dig till den du älskar till andra en kärlek som aldrig sinar utan bara växer med tilltagande rynkor och ger er skönhet tillsammans en kraftkälla för energi.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: kontrasterna i Livet...

Post by Nissegossen »

Jag älskar dig har jag bara sagt till 2-3 personer, för att jag är innerligt rädd att personer jag säger jag älskar dig till, kan svika mig. Helt enkelt är att älska någon så högt värderat hos mig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply