Slasktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Slasktråden

Post by Zoidar »

Geta wrote: 06 Jun 2021, 17:51 Utomjordingen spelade frisk, när han träffade sin kvinna. När det uppenbarades
att han är allvarligt psykiskt sjuk, höll hon på att ta livet av sig. Förstår inte
varför hon stannade hos honom.
Hon tyckte kanske om att "ta hand om honom"? Väldigt empatiska människor kan trivas med det.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13493
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Slasktråden

Post by amandara »

Jo det finns de som får kickar av att bry sig. Jag har varit en av dem. Men jag har bättrat mig ha ha.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6813
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slasktråden

Post by Hercules723 »

jag har lagt ner sidan om aktiehandel som jag startade i Juli 2019. Det blev för jobbigt. Blev för många monotona moment med att skapa listor och hålla på trixa med Wordpress.

Som jag känner det är minst 3-4 gånger jobbigare med hemsidor än att spela en pokerturnering. Det som stressar mest är att få besökare till hemsidan genom att skapa länkar.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60619
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Slasktråden

Post by Nissegossen »

Risk jag somnar här. Då sover jag till kl 2300 och får ta sömnmedicinen då, med risk för sömnlöshet fram till kl 0500. Då är ett möte på förmiddagen i fara, då jag skall till vårdcentral läkare.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Slasktråden

Post by Schizofreni »

vår senaste medlem iafobzuxapa verkar vara en riktig släkting till kiravoinc.
Skulle förvåna mig oerhört om denna medlem gör ett enda vettigt inlägg på svenska
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38269
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Slasktråden

Post by Geta »

Misstänker det samma.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Slasktråden

Post by Schizofreni »

Hercules723 wrote: 08 Jun 2021, 22:38 jag har lagt ner sidan om aktiehandel som jag startade i Juli 2019. Det blev för jobbigt. Blev för många monotona moment med att skapa listor och hålla på trixa med Wordpress.

Som jag känner det är minst 3-4 gånger jobbigare med hemsidor än att spela en pokerturnering. Det som stressar mest är att få besökare till hemsidan genom att skapa länkar.
Vilken sida är det?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6813
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slasktråden

Post by Hercules723 »

Schizofreni wrote: 09 Jun 2021, 22:14
Hercules723 wrote: 08 Jun 2021, 22:38 jag har lagt ner sidan om aktiehandel som jag startade i Juli 2019. Det blev för jobbigt. Blev för många monotona moment med att skapa listor och hålla på trixa med Wordpress.

Som jag känner det är minst 3-4 gånger jobbigare med hemsidor än att spela en pokerturnering. Det som stressar mest är att få besökare till hemsidan genom att skapa länkar.
Vilken sida är det?
Den heter Investor******.com. Lade istället upp domännamnet på försäljning hos Sedo.

Äger du nån hemsida Schizofreni?
Last edited by Hercules723 on 10 Jun 2021, 00:57, edited 1 time in total.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Slasktråden

Post by Cosmos »

amandara wrote: 08 Jun 2021, 16:45 Jo det finns de som får kickar av att bry sig. Jag har varit en av dem. Men jag har bättrat mig ha ha.
Att få kickar av att ta hand om någon kan ha flera förklaringar. Först, att det fyller upp det tomma hål man själv lider av. För det andra, att man har ett försvar mot det egna föraket för personen ifråga, s k reaktionbildning.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13493
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Slasktråden

Post by amandara »

Ok
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Slasktråden

Post by Schizofreni »

Hercules723 wrote: 09 Jun 2021, 22:18
Schizofreni wrote: 09 Jun 2021, 22:14
Hercules723 wrote: 08 Jun 2021, 22:38 jag har lagt ner sidan om aktiehandel som jag startade i Juli 2019. Det blev för jobbigt. Blev för många monotona moment med att skapa listor och hålla på trixa med Wordpress.

Som jag känner det är minst 3-4 gånger jobbigare med hemsidor än att spela en pokerturnering. Det som stressar mest är att få besökare till hemsidan genom att skapa länkar.
Vilken sida är det?
Den heter InvestorGreats.com. Lade istället upp domännamnet på försäljning hos Sedo.

Äger du nån hemsida Schizofreni?
Oh en sida på engelska, det var lite överraskande. Hur mycket trafik har du haft på den sidan? intäkter från sidan?

Har varit aktivt delaktig i några hemsidor tidigare men har ingen större aktiviteter sedan några år tillbaka.

Varför sälja domänen? Det verkar vara din favorithobby, eller? 12 Month Return +176.24%...
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6813
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slasktråden

Post by Hercules723 »

Schizofreni wrote: 10 Jun 2021, 08:26
Hercules723 wrote: 09 Jun 2021, 22:18
Schizofreni wrote: 09 Jun 2021, 22:14

Vilken sida är det?
Den heter InvestorGreats.com. Lade istället upp domännamnet på försäljning hos Sedo.

Äger du nån hemsida Schizofreni?
Oh en sida på engelska, det var lite överraskande. Hur mycket trafik har du haft på den sidan? intäkter från sidan?

Har varit aktivt delaktig i några hemsidor tidigare men har ingen större aktiviteter sedan några år tillbaka.

Varför sälja domänen?
Inte mycket trafik alls. Typ 40 besökare per månad. Fått typ två besökare i månaden från sökmotorer. Verkligenheten blev att jag behövde bygga länkar för att få besökare. Det kändes för jobbigt, till exempel postade jag en länk till min hemsida i en tråd på Reddit. Den länken genererar besökare.

Det är ju pissenkelt att sälja domännamn. Bara lägga upp dem på en marknadsplats för domännamn. Finns nog inget slappare sätt att tjäna pengar på, så länge som domännamnen är bra.
Post Reply