Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hur mår du?

Post by Cosmos »

Min fysik har blivit allt sämre under de senaste åren. Men mycket beror på dålig kondition. När man har ont i knän och fötter blir det motigt att gå ut och gå. Man väljer de enklaste lösningen; sitta vid datorn och spela (gitarr). Eventuellt kan jag börja på sjukgymnastiken, de har ett helt gym. Vet inte om de har öppet med tanke på covid. Ska ringa till sjukgymnasten och fråga. Behöver en "översyn" också!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

På dåligt humör och sur och det beror på bantning. Gick till affären för att köpa smör och bröd och annat.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Har kontakt med sjukgymnast på grund av mitt onda knä. Ska på återbesök
nästa vecka. Idag har jag fått knäledsbandage utprovat av ortopedtekniker.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Har du så ont så du inte kan gå?

Min farfar har problem med ett knä. Han jobbade i skogen hela livet.
Last edited by Hercules723 on 10 Jun 2021, 14:39, edited 1 time in total.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Jag kan gå. Får inte bry mig om att det gör ont. Cykla går jättebra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Ok :ugeek:
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Hercules723 wrote: 10 Jun 2021, 14:25 På dåligt humör och sur och det beror på bantning. Gick till affären för att köpa smör och bröd och annat.
Mår redan mycket bättre, smörgåsar och keso gjorde susen. :thumbup:
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Häxan surtant är ett irritationsmoment. Men jag har tänkt på saken och kommer fram till att hon kommer få ett helvete i helvetet.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur mår du?

Post by Nobel »

Mår både bra och dåligt. Är i någon sorts oscillation mellan de två.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Det är lite som vad en kille sa i promenadgruppen. Att man blir som ett barn av risperdal.

Det jag har märkt är att jag kanske blir tre gånger så ballsy med mycket lägre dos.
Jag mår heller inte dåligt och ältar saker som varit.

Jag kan skratta åt dåliga minnen och det blir liksom "No fucks given", men med meds blir jag ledsen, arg. rädd över sånt som hänt mig.

Som sagt, utan meds blir jag ballsy. Minns då jag hade slutat med meds runt 2009. Och det var en bil med utlänningar i den. Problemet var att lyset lyste rakt in i mitt kök. Jag sprang ut i bara kalsonger och sa till dem att släcka det förbaskade lyset på bilen för det lyste rakt in i köket.

Sedan blir man som en jädra mupp ibland då man är pangpsykotisk.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hur mår du?

Post by wasp »

Mår så där i värmen. +24,7 C i rummet igår vid 16.30. Studenterna sprang ut igår här i stan, själv har hag varit student i 45 år nu den 14/6. Då visste jag inte vilket oblitt öde som väntade mig och tur var det! 1981 ett psykiatripaket! Men många minnen poppade upp igår när jag såg de glada ungdomarna. Min gamla gymnasieskola har anor sedan 1557 och 1873 byggdes den nuvarande (efter stadsbranden 1869).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vasaskolan,_G%C3%A4vle
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur mår du?

Post by Nissegossen »

Munkebäcksskolan gick jag i, vi var de första eleverna i den nybyggda skolan 1963, den är numera riven och ersatt av seniorbostäder. De sista som gick där, ingick i gymnasieutbildning inriktning media. Utbildningen är nedlagd.
https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/k ... De13qo@Mg/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply