Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60706
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur mår du?

Post by Nissegossen »

Ang värmen ta långpannan till hälften fylld med vatten, in i frysen på morgonen, ta ut på kvällen. Sätt framför sängen på kvällen, ta fläkten rikta allt mot sängen och du får ligga i sval luft för att sova. Principen är densamma med denna https://www.youtube.com/watch?v=SN-T7o5LwkI bara snyggare. Så här skriver expressen https://www.expressen.se/leva-och-bo/go ... are-hemma/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19223
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur mår du?

Post by Krokus »

I natt blev det bara cirka 5h 15 minuter sömn, så jag är rätt trött nu. Funderar på att lägga mig en stund snart.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24598
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

Solbränna, blev för mycket igår.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6814
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Krokus wrote: 11 Jun 2021, 08:54 I natt blev det bara cirka 5h 15 minuter sömn, så jag är rätt trött nu. Funderar på att lägga mig en stund snart.
Jag lägger mig ikväll. Dags att vända tillbaka dygnet.

Det gick fint med promenadgruppen. Vi var bara fem stycken som gick promenaden.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38362
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Mår sådär. Spänd och nervös. Skötaren jag pratade med sade "magiskt tänkande" när jag beskrev mitt problem. Jag lägger mycket vikt vid småsaker just nu och olika tecken. Till exempel får jag bara tvätta händerna i kallt vatten. Tvättar jag dem i varmt vatten kan en katastrof inträffa. Såna grejer. Skötaren ska prata med en läkare och ringa igen på måndag. Kanske får jag öka på medicinen. Jag hoppas att jag får nån ny medicin. Serotonin kanske.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6814
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Katastroftankar kallas det. Hoppas du blir av med detta! Under min första psykos var det mycket "tecken" och sånt, allt kände overklighet. Skönt att det har passerat.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38362
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Bättre nu med en öl upp. Ska genast ta en till! 8-)
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hur mår du?

Post by Cosmos »

memphis wrote: 11 Jun 2021, 14:13 Mår sådär. Spänd och nervös. Skötaren jag pratade med sade "magiskt tänkande" när jag beskrev mitt problem. Jag lägger mycket vikt vid småsaker just nu och olika tecken. Till exempel får jag bara tvätta händerna i kallt vatten. Tvättar jag dem i varmt vatten kan en katastrof inträffa. Såna grejer. Skötaren ska prata med en läkare och ringa igen på måndag. Kanske får jag öka på medicinen. Jag hoppas att jag får nån ny medicin. Serotonin kanske.
Då lär det bli ett SSRI-preparat. Selektiva serotoninåterupptagshämmare, som gör att mer serotonin frigörs i synapserna. Det finns många sådana. Jag rekommenderar Seroxat/Paroxetin som funkar mot ångest och tvång. När jag fick den 2006 var det som att få mitt gamla jag tillbaka. Jag trodde inte alls på dem när jag började men redan efter en och en halv vecka började det att hända saker.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38362
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Det låter bra Cosmos. Då hoppas jag på SSRI!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6814
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Mår rätt så bra. Inte trött fast det bara blev sömn 5,5 timmar.

Du kan väl vara med och påverka memphis?
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Hur mår du?

Post by björk »

mej har de drogat ned totalt :geek:
User avatar
Pysen_87
Germaniummedlem
Posts: 3072
Joined: 13 May 2021, 18:11

Re: Hur mår du?

Post by Pysen_87 »

Mår ganska bra.

Men det var en OTÄCKING! Som bet mig i örat, så det började att rinna blod, såg nästan ut att komma från hörselgången....

Blev omplåstrad på psykos mottagningen :D

För att det hände på vägen dit.... :/
Post Reply