Vad röstar du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply

Vad röstar du?

Centerpartiet (C)
0
No votes
Kristdemokraterna (KD)
2
15%
Liberalerna (L)
0
No votes
Miljöpartiet (MP)
0
No votes
Moderaterna (M)
2
15%
Socialdemokraterna (S)
3
23%
Sverigedemokraterna (SD)
2
15%
Vänsterpartiet (V)
2
15%
Annat
2
15%
 
Total votes: 13

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

De som var Trumpanhängare försvarar honom med att han i a f inte startade några krig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38424
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad röstar du?

Post by Geta »

Det är ovanligt för USA:s presidenter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6844
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad röstar du?

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 13 Jun 2021, 11:04 Att vara rädd för svaghet är något allmänt. Det är inte riktigt tillåtet i
samhället att vara sjuk.
Nja, det är dags att högern kommer till makten. Har inte för stort hopp på några genialiska lösningar för arbetslösa och såna som oss, men en kick i röven kan jag behöva ibland.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38424
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad röstar du?

Post by Geta »

Min familj tillät mig inte att lägga av, när jag blev psykiskt sjuk.
Kunde ha lagt mig ner direkt och blivit försörjd av samhället.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24690
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad röstar du?

Post by Zoidar »

Funderar på rösta på något roligt i år, menar nästa år. Tror jag ska rösta på "rymdimperiet". :lol:

Image
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

Jag skulle gärna vilja se ett nytt parti i riksdagen: Medborgerlig Samling. Man vill minska politikers makt över befolkningens inkomster , minska byråkratin och sänka skatterna rejält så karusellen med skatt och bidrag harmoniseras. Det är ju knäppt att först betala in skatt till systemet för att sedan ansöka om att få tillbaka dem.

Familjen ska själv bestämma hur och var barnen ska växa upp och hur det ska funka ekonomiskt. Man vill minska EU:s makt och stärka Sveriges försvar.

Skolan ska vara individanpassad liksom sjukvården som måste göras om i grunden av experter på området, inte politiker och regionerna avskaffas.

https://www.medborgerligsamling.se/var-politik/
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18200
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad röstar du?

Post by Fantasio »

Cosmos, är det inte Katerina Janouch som är medlem där?
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad röstar du?

Post by Nobel »

Tror att vi inom en snar framtid kommer att se något nytt parti i riksdagen, men även att något av de nuvarande kommer att lämna.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18200
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad röstar du?

Post by Fantasio »

Jag tror på Alternativ för Sverige, AfS. Det enda parti som vill ur EU och skicka hem missanpassade utlänningar. En politik helt i min smak.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6844
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad röstar du?

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 14 Jun 2021, 12:11 Min familj tillät mig inte att lägga av, när jag blev psykiskt sjuk.
Kunde ha lagt mig ner direkt och blivit försörjd av samhället.
Du har verkligen gjort bra som kämpade på så många år med arbete! :ugeek:
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

Fantasio wrote: 14 Jun 2021, 14:02 Cosmos, är det inte Katerina Janouch som är medlem där?
Ingen aning. Skulle det påverka partiets politik? Hon är ju ganska invandrarfientlig och MED går inte ut med någon sådan profil. De vill se en kursändring av nuvarande system genom att ställa fler krav för att få medborgarskap och att det är självklart att invandrare anpassar sig till majoritetssamhället. Inget märkvärdigt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18200
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad röstar du?

Post by Fantasio »

Jag bara ställde en fråga, Cosmos. Tror inte Medborgerlig Samling kommer att få så många röster. Däremot får vi hoppas på att Liberalerna, Centern och Miljöpartiet åker ur riksdagen. De har ofta dåliga siffror, men räddar sig kvar vid varje (riggat) val.
Post Reply