Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8513
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hur mår du?

Post by wasp »

Mår helt ok. Håller på att försöka vakna.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60067
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur mår du?

Post by Nissegossen »

Bra,utan tvivel
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8376
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur mår du?

Post by Richard »

Krya på dig Memphis!

Krama din hund! Jag brukar krama eller gosa med mina katter när jag är nere. Jag pratar mycket med dom också.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 14 Jun 2021, 00:39 Var medveten om att du jan må sämre de två första veckorn på antidepp. Läkarna säger inte alltid det. Så du orkar kämpa. Eller vara inlagd. Men du har ju din hund....kanske din mamma kan ta henne om du blir inlagd? Men de lägger väl inte gärna in folk nuförtiden....
Första gången jag tog SSRI mådde jag fruktansvärt dåligt i 3 veckor. Någon gång vecka 4 vände det och jag mådde fantastiskt. Kunde inte sluta le. Min läkare skrattade t.o.m. för jag blivit så glad. Sedan dess har effekten varit mindre uttalad av SSRI. Tar iaf Sertralin 50mg. Tror det hjälper mig. När jag mår bra har jag intresse för livet
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19118
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur mår du?

Post by Krokus »

Memphis,

Hur gick läkarsamtalet idag?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37903
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Det blev inget läkarsamtal Krokus. Det var ingen läkare med på måndagsmötet nämligen .
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

Det är bättre idag. :)
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hur mår du?

Post by Cosmos »

amandara wrote: 14 Jun 2021, 00:39 Var medveten om att du jan må sämre de två första veckorn på antidepp. Läkarna säger inte alltid det. Så du orkar kämpa. Eller vara inlagd. Men du har ju din hund....kanske din mamma kan ta henne om du blir inlagd? Men de lägger väl inte gärna in folk nuförtiden....
Jag mådde inte sämre i början. Den riktiga kicken uppåt kom efter bara två veckor, men hade då mycket hög dos, över maxdos. Det var otroligt. Hade slutat tro på tabletter.

Nu däremot mår jag kasst. Effekten av medicinen har avtagit med åren vilket är vanligt. Träffade på min läkare idag helt apropå och bad om en tid för att diskutera medicin. Eventuellt blir det då ett telefonmöte som hastigast bara. Det är svårt med tider så här på sommaren.
Last edited by Cosmos on 14 Jun 2021, 18:16, edited 1 time in total.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur mår du?

Post by Nobel »

Helt ok, känner mig trött efter jobbet vilket är bra för då kanske jag sover bra i natt
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

Jag sov bra inatt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Hur mår du?

Post by mopa »

Har huvudvärk. Det var ett tag sen jag hade huvudvärk.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6784
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Jag är pigg även fast jag varit vaken länge. Tröttast var jag vid 10-11 tolvtiden då jag gjorde mitt ärende för dagen.
Post Reply