Sommar och sol

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Santina
☢️ Toriummedlem ☢️
Posts: 724
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Sommar och sol

Post by Santina »

Allt! Att snö, slask och halka försvinner och att kunna sitta ute i sol eller skugga. Mycket mer uthärdligt att vänta på bussar då. Och man kan äta kalla saker utan obehag. Frukt och grönsaker.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Sommar och sol

Post by Nissegossen »

Är orolig för klimatförändringen, att det blir för varmt i sommar
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38702
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sommar och sol

Post by memphis »

Jag köpte en fläkt förra sommaren. En pelarfläkt på rea. Den blir bra att ha under värmeböljan. Funderar på att köpa en luftkylare också.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sommar och sol

Post by Geta »

Det har inte varit obehagligt varmt under sommaren i Sverige sedan 2018.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38702
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sommar och sol

Post by memphis »

Tyckte det var väldigt varmt i somras. Minns att det var ca 30 grader när min hund slutade dricka vatten. Då hon var skendräktig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Sommar och sol

Post by Krokus »

Jag instämmer med Mrsearlgray, ogillar också sommaren. En kul grej med sommaren är att jag får använda mina solglasögon.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sommar och sol

Post by amandara »

Jag tycker om sommaren. Bad. Promenader i jeansshorts och tshirt. Bruna ben och armar. Sitta på balkongen i skugga och ta en kall öl efter dagens fys.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Sommar och sol

Post by Cosmos »

Sommaren 2021 var riktigt jobbig. Det var inte värmen som gjorde den outhärdlig utan att man höll på med att bygga ett nytt hus nästan precis inpå mig. Hela sommaren slog man ner metallpålar för att skapa husgrunden. Det gick inte att prata i telefonen om man hade balkongdörren öppen. Det gick inte heller att lyssna på radio eller musik.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sommar och sol

Post by amandara »

Usch då. När jag bodde I Borlänge var det samma sak för mig. Jag är oerhört ljudkänslig när jag är psykotisk och byggarbetet med dumpers och annan skit var en plåga. Men jag bodde bara där en månad. Psykosen blev värre och värre och nervsystemet drabbades genom att jag fick jävulsk smärta och tappade saker jag höll i handen. Orden kom ut i fel ordning när jag pratade och jag trodde att jag hade fått en stroke. Jag var rädd att jag inte skulle kunna lpsa upp dörren och komma ut ur lägenheten när händerna la av. Mycket obehagligt. En obehandlad psykos går inte över för mig utan blir bara värre och värre.

Är glad att jag...efter många långa år, fick en medicin som fungerar. Den tar jag varje dag med glädje när jag vet vad som väntar mig utan fungerande antipsykotika.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sommar och sol

Post by amandara »

Cosmos wrote: 14 Jan 2022, 02:16 Sommaren 2021 var riktigt jobbig. Det var inte värmen som gjorde den outhärdlig utan att man höll på med att bygga ett nytt hus nästan precis inpå mig. Hela sommaren slog man ner metallpålar för att skapa husgrunden. Det gick inte att prata i telefonen om man hade balkongdörren öppen. Det gick inte heller att lyssna på radio eller musik.
Jag undrade just var du var Cosmos. Hej hej.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Sommar och sol

Post by Snuttan »

En söt ljusstråle som är fylld av glass på sommaren :lol:
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sommar och sol

Post by Richard »

Jag vill ut o köra på min sparkcykel, vilket jag i.o.f kan göra nu också. Men det är mycket skönare när det är varmt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply