Skaffat TV

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24086
Joined: 10 May 2021, 16:12

Skaffat TV

Post by Zoidar »

Inte haft TV på 10 år. I helgen köpte jag min väns TV. Nu kan jag casta direkt till TVn från mobilen. Det är skoj att t.ex. kunna visa foton direkt på TVn. Jag kommer i princip använda den som en skärm, då jag inte är mycket för vanliga TV-program.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37792
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skaffat TV

Post by Geta »

Jag köpte en smart-tv för några år sedan. Den var inte så smart. Har den i källaren. Tittar på TV i datorn.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Skaffat TV

Post by björk »

Jag köpte min TV på innan driv in kuppen.
Den är nöd o näppe smart.
Plus ett Italienskt tv ställ.
Som kostade 4000:-

Nu får man betala tjugo-tusen för ett sådant.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19009
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Skaffat TV

Post by Krokus »

Geta,

Varför försöker du inte sälja din tv?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37792
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skaffat TV

Post by Geta »

Är inte säker på att TV:n fungerar. Tror att jag pajade den.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9140
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Skaffat TV

Post by Miika »

Jag kan inte sova utan tvn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19009
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Skaffat TV

Post by Krokus »

Geta,

Hm, ok. Har du tappat den i golvet? Om du syftar på mjukvaran går det kanske att fabriksåterställa.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37792
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skaffat TV

Post by Geta »

Nej, jag tryckte på en massa knappar och sedan funkade inte TV:n. Borde ha skänkt den till secondhand. Nu tror jag att den förfrusit i källaren.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59559
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Skaffat TV

Post by Nissegossen »

Söker en fungerande TV i grovsoprummet. Tar den till hobbyrummet där jag har ström. Fungerar den, tar jag upp den om jag får den under armhålan och får grepp nere vid. Då blir TV n min nya skärm. En TV att se TV program på är inget som lockar mig
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13398
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Skaffat TV

Post by amandara »

Har en 10 år gammal tv som jag nästan aldrig tittar på. När jag gjort dagens grejer vill jag vila. Har på musik ibland men annars vilar min hjärna i tystnaden. Har fått en spellista på Spotify med jazzmusik. Jazzmusik som JAG gillar, baserat på vad jag lyssnat på.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8450
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Skaffat TV

Post by wasp »

Har en tolv år gammal TV jag knappt använder. En 32" platt TV, men så what?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6755
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Skaffat TV

Post by Hercules723 »

Min TV kostade 2k, året var 2006. Den fungerar fortfarande men jag har ingen TV just nu. Inte kopplat in sedan analoga nätet försvann. Ska testa leva ett helt år utan TV.


Jag har nu hittat hit!
/Maxjohan1983
Post Reply