Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Haha nä. Vet inte varför jag sa Madeleine. Knäppt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt skulle jag och några kompisar bowla. Min ena kompis J var ute på promenad med min hund och knöt fast honom utanför en butik. När jag fick reda på det sprang jag till butiken men hunden var borta. Panik! Jag hittade inte hunden, han hade blivit stulen. :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Inwatto
Silvermedlem
Posts: 1821
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Mycket spännande dröm i natt: jag var spion och räknades som grå medlem i sammanhanget jag var i. Varför jag var spion framgick inte. Hade inte gjort en fluga förnär. De visade mig en bild på en dator och undrade om jag kunde hacka den. Datorn var försedd med en massa rattar och spakar, så den såg verkligen svårhackad ut. Jag ville inte försöka.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Jag gav pepparkakor med vit glasyr på i nyårspresent till alla jag kände. Alla blev jätteglada.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24045
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Drömde att jag skjutit en polis vilket jag hade glömt och minnet av detta kom tillbaka. Jag hade suttit i fängelse i 2 år, vilket jag också glömt. Åklagaren hade ansett att jag var frisk. Tydligen hade allt skett under en psykos. Min familj hade inte berättat något om det utan hållit det hemligt. Otäck dröm!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Jag drömde om hästar, Gröna Lund, att jag rökte, hade konstiga byxor och väldigt ful frisyr.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12940
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag lagade en lampa. Det var hela drömmen ;)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24045
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 05 Jan 2024, 09:03 Jag drömde jag lagade en lampa. Det var hela drömmen ;)
Lyckades du? :D
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12940
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 05 Jan 2024, 14:02
zoegas wrote: 05 Jan 2024, 09:03 Jag drömde jag lagade en lampa. Det var hela drömmen ;)
Lyckades du? :D
Nej, det tog rejält med tid med. Säkert en timme.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6752
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

zoegas wrote: 05 Jan 2024, 09:03 Jag drömde jag lagade en lampa. Det var hela drömmen ;)
Koppling till klockorna du lagar ?

Jag drömde att jag hade köpt ett VR-set och spelade ett spel men jag fastnade
i spelet. Det var viktigt att man avslutade spelet på rätt sätt annars kunde man
bli kvar i spelet. Så långt har inte utveckling kommit ännu med VR. :P
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Jag har en svag aning om att jag drömde att alla rökte Cannabis. Hann nog inte drömma klart med tanke på hur lite jag sov. Folk stod i trapphuset och inne på ICA och centrum.
femfemman
Litiummedlem
Posts: 335
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Vad drömde du i natt?

Post by femfemman »

Drömde att jag åkte sånt där långfärdståg, typ SJ. Satt bredvid en kvinna som sa att hon var åklagare eller advokat, oklart vilket. Kvinnan gav mig papper att läsa med en massa arabiska namn och personnummer på. Då upptäckte jag att på ett papper stod fyra olika namn med samma personnummer. Det sa jag till kvinnan och det är lite oklart om hon blev glad eller ledsen. Sen vaknade jag.
Post Reply