Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12940
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

De hade bytt siffror på alla bussar. Och i stället för att gå ombord och fråga. Så sprang jag runt och leta efter en busskarta. Jag hitta ingen och det var kallt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Min mamma valde en snubbe framför mig, i drömmen var jag i yngre tonåren. Jag blev besviken och rymde. Hittade en tom lägenhet där jag tänkte bosätta mig. Men den var inte helt tom, det låg en narkoman och sov på en madrass på golvet i vardagsrummet. Jag smög därifrån.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt hade sambon slagit upp bildörren i grannens bil så att det blev ett märke i lacken. Han vågade inte säga till grannen om händelsen. Jag föreslog att jag kunde ta på mig skulden, men sambon tyckte att det var en dålig idé. Minns inte hur drömmen slutade.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3654
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Hade en svartsjukedröm elle vad man ska kalla det. Några från Star Wars universumet var ute efter frugan.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Förlåt Dave! Kan inte låta bli att skratta lite åt din dröm! Vem var det? Chewbacca? Jar jar binks?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3654
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Krokus wrote: 08 Jan 2024, 10:52 Förlåt Dave! Kan inte låta bli att skratta lite åt din dröm! Vem var det? Chewbacca? Jar jar binks?
hehe, ne de var han Bail Organa och så var de några till men minns inte exakt de andra. Drömmen började rätt normalt dock.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12940
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag hällde ut min vintunna i badkaret. Huga :shock:
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömde att någon länkade in mig på en massa kåta araber.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Jag drömde att jag sprang till bussen och hann med den. På bussen satt en gammal kompis som tydligen hade börjat jobba på en förskola för barn med funktionsnedsättning. Vi snackade lite och det visade sig att hon hade fått hjärtinfarkt förra året. Vet inte om jobba med barn är en bra idé i så fall? Tur att det bara var en dröm.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24045
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Drömde mina föräldrar flyttat ut på landet. De skulle renovera huset. När jag parkerat min cykel kom en granne och sa detta var hans cykel som blev stulen på 50-talet. Jag ville då ha bevis på att det verkligen var hans innan han fick tillbaka den. Några riktiga bevis kom dock inte och jag vaknade innan jag fick veta fortsättningen.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6752
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att jag spelade bordtennis mot schackmästaren, Magnus Carlsen. Hur det gick minns jag inte. :?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12940
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag mös i soffan. Så kom det aliens som behövde min hjälp, ufot kraschat, men jag sade nej och fortsatte mysa i soffan,
Post Reply