Alkohol

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6894
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Alkohol

Post by Hercules723 »

Dags att göra nåt åt spambotarna? :evil:
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Alkohol

Post by Cosmos »

Jag har läst två böcker av Zola. Nana och Therese Raquin. Mycket obehagliga.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Alkohol

Post by Fantasio »

Jag vågar inget dricka idag. Jag känner mig ledsen och då förstärks väl bara känslorna. Jag väntar med en fylla.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Alkohol

Post by amandara »

Låter klokt Fantasio.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Alkohol

Post by Fantasio »

Jag köpte mig sju starköl idag, men vet inte när jag ska dricka dem. Vill bedöva mig med en fylla, komma bort från allt det jobbiga.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Alkohol

Post by memphis »

Enda anledningen till att jag inte går till bolaget och köper mig nåt att dricka är att jag försöker spara pengar och bara köpa det nödvändigaste. Dessutom mår jag dåligt redan, och då kan alkohol bara spä på ångesten när den går ur kroppen. Lösningen på det kunde vara att vara full dygnet runt men det verkar så jobbigt. Och även dyrt. Jag försöker ju spara pengar så det får vara!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Alkohol

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 11 Jun 2021, 14:23 Enda anledningen till att jag inte går till bolaget och köper mig nåt att dricka är att jag försöker spara pengar och bara köpa det nödvändigaste. Dessutom mår jag dåligt redan, och då kan alkohol bara spä på ångesten när den går ur kroppen. Lösningen på det kunde vara att vara full dygnet runt men det verkar så jobbigt. Och även dyrt. Jag försöker ju spara pengar så det får vara!
Du tog vägen om systemet idag i alla fall, hur tänkte du?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Alkohol

Post by memphis »

Tänkte inte så mycket NG :D
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Alkohol

Post by Nissegossen »

:lol:
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Alkohol

Post by Cosmos »

Detta blir den fjärde nyktra helgen i rad för min del. Igår hade jag varit nykter i tre veckor efter att ha varit konstant full i fem, sex veckor. Det var vidrigt hela den första veckan. Skakade i händerna, klättrade på väggarna och var totalt instängd i mig själv med all ångest. Men jag har fortfarande ångest så jag får hämta Sobril tre ggr i veckan samtidigt med Antabus.

Detta är inget jag önskar min värsta ovän. Så håll er borta från flaskan. Den har en tendens att låtsas att den är ett fullvärdigt alternativ till ett trist liv. Fyllor är inget att sträva efter, det kommer bara surt efter.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Alkohol

Post by memphis »

För att tillfälligt dämpa min ångest har jag tagit till flaskan. Men jag vet att det är tillfälligt. Det känns nu efter 3 öl som att min stressade hjärna börjar tänka mer klart. Som att jag vet vad jag måste ta tag i och vad som bara är spöken.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Alkohol

Post by Fantasio »

Jag slutade tvärt tidig januari 2018 och tog till spånken igen hösten 2020. Jag hade inga problem att sluta, men nu har jag trillat dit igen som ni kanske förstår.
Post Reply