När allt blir verkligt

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: När allt blir verkligt

Post by amandara »

Nu är vi där igen. Jag har ganska ofta stickningar i underarm/hand. För att jag håller den i en viss vinkel typ. Den liksom somnar. Jag blir ofta väldigt snurrig och svag i benen. Oftast när jag reser mig upp det beror antagligen på lågt blodtryck, vilket jag har. Benen knäar och jag har svårt att stå upp, men jag har aldrig ramlat omkull.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19383
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: När allt blir verkligt

Post by Krokus »

När handen somnar eller domnar bort kan det bero på karpaltunnelsyndrom. Behöver inte vara hjärtat.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: När allt blir verkligt

Post by Swesanne »

Fantasio wrote: 08 Oct 2021, 16:42 Tyvärr har jag känningar i vänster hand och det skrämmer mig. Men vad värre är: när jag ligger på sängen sticker det i fot och underben, på vänster fot och ben. Tror mitt hjärta är kaputt.
Jag tror att du är ganska frisk, det med hjärtat har jag också haft. Helt övertygad om att döden var inom det närmsta, och det upplever jag ännu. MEN om du är kontrollerad med EKG och du har gjort kontroll av hjärnan, så är det inte sant. Jag kan inte själv säga vad det är, men jag har bestämt mig för att det tillhör sjukdomen.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När allt blir verkligt

Post by Fantasio »

Jag fick frågan av diabetessköterskan om jag kände som att gick på kuddar, eller vad det var. Så känns det i vänsterfoten. Nu när jag sitter vid datorn känner jag inget i foten. Vet inte vad jag ska tro.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När allt blir verkligt

Post by Geta »

Att känna som att gå på kuddar- då har diabetesen gått långt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När allt blir verkligt

Post by Fantasio »

Nu blir jag rädd! Jag kände inget i våras när en läkare satte en vibrerande stav mot fötterna.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När allt blir verkligt

Post by Geta »

Men du har väl inte haft diabetes så länge, Fantasio?
Jag har haft diabetes 2 i minst 16 år. Jag har fortfarande känsel
i fötterna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När allt blir verkligt

Post by Fantasio »

Bra för dig, Geta! Jag ska sluta med starkölen, ska bara dricka upp det jag har hemma. Jag måste försöka leva sunt.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: När allt blir verkligt

Post by Swesanne »

Fantasio, ta det lugnt, take it easy… du kommer inte att dö nu, var så säker..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: När allt blir verkligt

Post by memphis »

Fantasio är hypokondriker. Ursäkta Fantasio men det är du. Det är ett stort lidande att vara hypokondriker.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: När allt blir verkligt

Post by memphis »

En morbror till mig upptäckte inte att han hade diabetes förrän hans ögon började blöda.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: När allt blir verkligt

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 08 Oct 2021, 17:37 Fantasio är hypokondriker. Ursäkta Fantasio men det är du. Det är ett stort lidande att vara hypokondriker.
Fantasio får också för sig en massa ideer som han ska göra men i regel så slutar det med några sigaretter och ett par öl...
Har för mig att han var på krogen med en kompis för ett tag sedan, det var lite coolt :D..
Post Reply