Lugn och fin eller bråkig?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Nobel »

Livrädd. Skulle kunna skada andra om de tränger sig på. Vill helst vara helt avstängd från omvärlden. Optimalt, helt ensam på en öde ö.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Fantasio »

Jag brukar som sagt vara lugn. Tror som Geta att det är därför man blir utskriven fort.
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2759
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Kloppe »

Oftast lugn och följsam.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Fantasio »

Jag vandrar fram och tillbaka i korridoren och sjunger ibland. Men brukar sjunga tyst, så jag stör ingen. Det kanske uppmärksammas av personalen och de tycker att man är sjukare än man är. Jag vet inte. Brukar också prata med rösterna i mitt huvud. Jag blev tillsagd att sluta med det pratet på vanlig avdelning en gång med motivationen att jag kunde skrämma andra patienter.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Geta »

Senast som jag var inlagd på psyk var det en man från mellanöstern som
hela tiden gick fram och tillbaka i korridoren. Han verkade uppjagad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Snurre
Terbiummedlem
Posts: 2040
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Snurre »

Jag brukar mest vara i min säng när jag är inlagd. Förutom när det är mat. Har ganska svårt för människor i vanliga fall och under psykos är jag typ "rädd" för de andra patienterna.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5518
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Koi »

Jag går fram och tillbaka. Pratar med röster. Tyst. Högt i rummet.
Men lugn. Skrämmer inte. Bara jag som är rädd.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by mopa »

Har blivit bältad 3 ggr. Men lugnar ner mig o är lugn.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Luusje »

Går mycket i korridoren. Men foglig och lugn.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Nissegossen »

Satt för det mesta i rökrummet där var det egentliga uppehållsrummet inte det andra på avd, som mitt ex förra läkare sade, jag satt i pausrummet för icke rökare, men gick in i pausrummet för rökare och där var det ju mycket roligare och jag som var icke rökare provade att röka, inte trodde jag som var läkare och psykiatriker med vuxna barn skulle bli fast för rökning. Hej Etelka om du läser. Är du pensionerad nu, tror du hade jobb som Neurolog i Linköping efter Göteborg. Strongt av dig som var född på stampat jordgolv under kriget tror jag. Hur mår du? Du får gärna svara här!

Var ju hemma hos dig med mitt ex i takvåningen där du gick ut på taket och putsade fönstren i centrala Göteborg mitt emot Tyska kyrkan. Mitt ex hade Borderline och vi bodde tillsammans i 13 år och är fortfarande vänner, vilket säger mer om mig än henne. Läste borderline kriterierna på Borderline.nu och sköt tillbaka stolen och sade tyst för mig själv, ja, det är hon.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by wasp »

Är lugn och fin. Å lugnt å fint å handhälsning. :D
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Lugn och fin eller bråkig?

Post by Nissegossen »

I Pandemin har jag lärt mig hälsa med armbågen. Första gången jag gjorde det med min Gode Man tyckte han det var roligt och har propsat på att göra det varje gång efter. Han skrattar när han gör det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply