Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61154
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Om han rökte inne och han hostar skulle du höra honom
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18329
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det gick smidigt att vänja sig av med blossen hemma. Både inne och nere på gården. Tänker jag efter så visst, sug finnes. Men jag trampar ned den i dyn, fimpar nonchalant med skoklacken. Tror jag kan ha rökt en cigarett sedan i fredags. Toppen!
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18329
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det är åter en rökfri dag. Pratade rökning med min boendestödjare som är rökare själv. Glömde att fråga hur myckethon rökte per dag. Dagarna går ihop och jag kan inte svara på om jag rökt något denna vecka. Kanske, kanske inte. Hade ett större sug i förmiddags, men bet ihop och klarade mig undan den plötsliga attacken. Varje cigarett är ett nederlag. Men jag tillåter mig röka när jag är iväg på grejer. Imorgon blir det säkert en fem, sex cigg, då jag ska till en kompis. Men det är inte så farligt, tycker jag inte. Inte om det rör sig om enstaka tillfällen. Fast jag röker ju en tre, fyra gånger per vecka, det när jag är på mötesplatsen. Nåja, vem är perfekt?
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18329
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Hade någon för ett par år sedan sagt till mig att jag skulle klara mig på fem cigaretter om dagen hade jag trott det var sagt på skoj. Men där är jag idag. Under många år hade jag ingen tanke på att ens dra ned på rökningen, sedan följde några halvhjärtade försök med en och annan snusdosa som substitut. Det krävdes lite klippanischer (jävlar anamma) för att komma ned på ensiffrigt antal om dagen, men det var det värt. Jag vet att jag kan bli helt ren om jag bara uppbådar lite vilja.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18329
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Rökte en halv cigarett idag och jag var inte ens sugen. Det gjorde jag på vägen till pizzerian. Men en gång är ingen gång, inte sant?
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18329
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Idag har jag varit rökfri och det känns bra. Har ett oöppnat paket cigg i jackfickan. Vill inte gå ut och röka, då det är svinkallt ute. Bättre då att köra med snus istället. Just nu är jag inte röksugen, men plötsligt slår det till.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18329
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det blev tyvärr säkert sex rökta cigaretter idag. Samtliga på mötesplatsen. Det blir en stunds avkoppling. Men hemma röker jag fortsatt inget. Nu kör jag all in på snus.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9296
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

Nu är jag sjukt röksugen!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61154
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Jag har inget rökbegär, men däremot ett nikotinsug, vilket jag stävjar med snus, har ingen åstundan om att bli kvitt snus

Att efter så lång tid med snus, finns ingen tanke på att rök, om man har det är det psykologiskt, det finns inget annat än att lägga in en snus, nikotin sug skall inte förväxlas med rökning utan ta snus. Att ha rökbegär är endast psykologiskt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9296
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

Visst är det så
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18329
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Inte en chans att jag smiter ned på gården för ett bloss. Börjar få slut på ciggen och köper kanske ett nytt paket i helgen. Var på mötesplatsen idag och där blev det en handfull cigaretter rökta.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9296
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

Fantasio wrote: 18 Jan 2024, 20:11 Inte en chans att jag smiter ned på gården för ett bloss. Börjar få slut på ciggen och köper kanske ett nytt paket i helgen. Var på mötesplatsen idag och där blev det en handfull cigaretter rökta.
Fortsätt kämpa!
Post Reply