Sjukersättning 2022

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38719
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sjukersättning 2022

Post by Geta »

Hjulen ska rulla.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38723
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sjukersättning 2022

Post by memphis »

Så att det inte växer mossa på dem :lol:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1615
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Sjukersättning 2022

Post by SpaceCorp »

memphis wrote: 25 Dec 2021, 14:34 Margareta Andersson sa att höjningen av sjukersättningen sker för att vi ska kunna konsumera lite mera. "Köpa sig en kaffe på stan". Det var vad hon sa.
Ahh äntligen! Det goda livet! :D
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Sjukersättning 2022

Post by Klankedinken »

Ni har ju klagat på att det inte händer nått för sjuklingarna.. Kul att det inte bara är vinst i fokus då...
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Sjukersättning 2022

Post by yrväder »

Det är inte för att vi ska konsumera mera och har ingenting med Magdalena Andersson att göra mer än att hon gett bìfall för de borgerligas budget som stöddes av SD och nu följs.
Mer för att förbättra levnadsvillkor eftersom vi har halkat och aldrig har fått höjning och det finns pensionärer som har mindre ut i månaden än Richard som exempel eftersom han lagt ut vad han får i månaden
och det är inte heller rätt efter att ha arbetat ett helt liv så även de förtjänar en ordentlig höjning.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Sjukersättning 2022

Post by Nissegossen »

La bella vita
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38719
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sjukersättning 2022

Post by Geta »

Jag tror att det kan vara valfläsk.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sjukersättning 2022

Post by amandara »

Alla fattiglappar förtjänar fan mer pengar.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Sjukersättning 2022

Post by Klankedinken »

Det ända jag kan tänka mig är att folk som jobbar borde få mer pengar än dom som inte gör det.. Annars är jag inte så brydd!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Sjukersättning 2022

Post by Cosmos »

Magdalalena Andersson var iaf ärlig. Höjningen som pensionärerna får räcker till en riktig go'fika på stan och just inget mer den månaden. Att sjukpensionärerna skulle få så mycket tror jag inte på (har varit med i femtio år på marknaden), det kommer att slukas av avgifter och höjda skatter. Att vi skulle få mer pengar att konsumera med står i bjärt kontrast med vänsterns (Mp och V): tillväxtfientliga politik där köttätare och konsumenter är skyldiga till klimatuppvärmningen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38719
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sjukersättning 2022

Post by Geta »

Jag sökte hos Pensionsmyndigheten. Jag ska få 700 kr mer. Inflationen
har ökat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38723
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sjukersättning 2022

Post by memphis »

Cosmos wrote: 25 Dec 2021, 21:20 Magdalalena Andersson var iaf ärlig. Höjningen som pensionärerna får räcker till en riktig go'fika på stan och just inget mer den månaden. Att sjukpensionärerna skulle få så mycket tror jag inte på (har varit med i femtio år på marknaden), det kommer att slukas av avgifter och höjda skatter. Att vi skulle få mer pengar att konsumera med står i bjärt kontrast med vänsterns (Mp och V): tillväxtfientliga politik där köttätare och konsumenter är skyldiga till klimatuppvärmningen.
1770kr räcker mer än till en god fikastund Cosmos :D
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply