Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Inte så gräsligt långt till löning den här gången. Synd att inte alla månader har 28 dagar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

En och en halv vecka kvar bara. Det går fort...
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24841
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

memphis wrote: 07 Mar 2022, 20:06 En och en halv vecka kvar bara. Det går fort...
Ja, hoppas bara jag får hela lönen, trots jag klantade mig med reggningen.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Zoidar wrote: 07 Mar 2022, 20:18
memphis wrote: 07 Mar 2022, 20:06 En och en halv vecka kvar bara. Det går fort...
Ja, hoppas bara jag får hela lönen, trots jag klantade mig med reggningen.
Ja hoppas verkligen det. Jobbigt annars!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8537
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Löning ...

Post by Richard »

memphis wrote: 06 Mar 2022, 19:55 Ja. Vi som inte har bil kan vara glada för det. Bensinen är mycket dyr nu, och det driver på matpriserna.
Jag hade en bil fram till 2010, en riktig bensinbrännare som jag var ute o körde mycket i, kunde t.ex. köra till Malmö bara för skoj skull o jag hade ett övertrasserat bensinkort. Trodde jag skulle sakna den när jag sålde den, men icke! Nu nöjer jag mig med en sparkcykel.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Löning ...

Post by Klankedinken »

Vad är en natt på slottet?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Löning ...

Post by Nissegossen »

Richard wrote: 08 Mar 2022, 06:19
memphis wrote: 06 Mar 2022, 19:55 Ja. Vi som inte har bil kan vara glada för det. Bensinen är mycket dyr nu, och det driver på matpriserna.
Jag hade en bil fram till 2010, en riktig bensinbrännare som jag var ute o körde mycket i, kunde t.ex. köra till Malmö bara för skoj skull o jag hade ett övertrasserat bensinkort. Trodde jag skulle sakna den när jag sålde den, men icke! Nu nöjer jag mig med en sparkcykel.
Min far och mor åkte till Skåne för att hälsa på släktingar. De bodde i min mors hus i Billesholm. Jag tog egen bil åkte ned, bodde med dem. Också jag tog bilen till Malmö på skoj. Sålde bilen 1980 och upptäckte att jag kan ta mig överallt dit jag vill med kollektiva transporter. Inte alls nödvändigt med bil.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Jag klarar mig också utmärkt utan bil eftersom jag bor centralt nära alla affärer, och eftersom jag har familj i närheten som kan skjutsa mig när det behövs. Åker ytterst sällan buss.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38715
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Löning ...

Post by Geta »

Jag har klarat mig utan bil i många år. Jag slutade med bil på grund av
kostnaden. Nu skulle jag inte våga köra bil. Men när jag hade bil, tyckte
jag att det var kul att köra bil
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Löning ...

Post by Cosmos »

Jag kommer inte att köpa någon ny bil. Har bara haft otur med dem då batterierna alltid laddade ur hela tiden utan orsak. Sedan spar jag en massa pengar på att inte ha någon bil. Nu är ju priset på bensin och diesel så höga att ingen normal löntagare har råd. Det är bara att tacka Miljöpartiet. Skatten ligger på 50 procent, mest av alla länder. Nu har man lägligt också lagt på moms, d v s skatt på skatten. Allt för att man inbillar folk att skatterna ska rädda planeten. Klimathysterin är innovativ.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24841
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

Jag har kvar min bil, men kör sparsamt. Kör kanske upp 200kr i månaden på bensin. Nu är bensinpriserna stiger ska jag försöka köra ännu mindre.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24841
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

memphis wrote: 07 Mar 2022, 20:19
Ja hoppas verkligen det. Jobbigt annars!
Mailade chefen. Hon sa att timmarna från feb kommer vara med i marslönen. Får lita på det stämmer.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply