Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Tack och god morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38710
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

memphis wrote: 09 Jun 2023, 00:18 Tänker på hur vårt liv kommer att förändras om jag får beskedet att min hund har artros. Inget mera kasta boll. Inget mera bus i skogen. Hon är bara sju år gammal. Hon har så mycket liv i sig, så mycket spring. Hon skulle nog bli deprimerad om vi aldrig lekte.
Det behöver inte vara så. Det kan vara något enklare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Krokus »

memphis wrote: 09 Jun 2023, 00:18 Tänker på hur vårt liv kommer att förändras om jag får beskedet att min hund har artros. Inget mera kasta boll. Inget mera bus i skogen. Hon är bara sju år gammal. Hon har så mycket liv i sig, så mycket spring. Hon skulle nog bli deprimerad om vi aldrig lekte.
Det finns smärtstillande medicin vid artros för hundar. Min förra hund fick den. Librela heter den. Däremot fick han biverkningar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13414
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

Glass. Massor med glass.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Krokus wrote: 09 Jun 2023, 09:05
memphis wrote: 09 Jun 2023, 00:18 Tänker på hur vårt liv kommer att förändras om jag får beskedet att min hund har artros. Inget mera kasta boll. Inget mera bus i skogen. Hon är bara sju år gammal. Hon har så mycket liv i sig, så mycket spring. Hon skulle nog bli deprimerad om vi aldrig lekte.
Det finns smärtstillande medicin vid artros för hundar. Min förra hund fick den. Librela heter den. Däremot fick han biverkningar.
Ja. Min förra hund fick också smärtstillande medicin mot artros. Men hon fick artrosen mycket senare i livet. Det är det som oroar mig, att min hund är så ung.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13393
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Kan nu ingenting om artros för hundar memphis! Det som tar tag i mig, är att din hund är så ung och att ni har borde ha några år till. Tyvärr har jag två kompisar som förlorat sina hundar nyligen. Dem låtsas som om det inte hänt, men jag ser och hör på dem att det tär hårt på en. Förresten den ena var en katt. Ja, jag kan bara beklaga eller bara hoppas på att det problemet går att läka. Just ja, en granne förlorade sin katt nyss pga något med tänderna.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Om jag hinner hämta paket idag?
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Vet bara hur jag löste min artros, men det är nog inte tillämpligt på hundar. jag är i alla fall utan smärta nu
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Jocke wrote: 09 Jun 2023, 11:31 Kan nu ingenting om artros för hundar memphis! Det som tar tag i mig, är att din hund är så ung och att ni har borde ha några år till. Tyvärr har jag två kompisar som förlorat sina hundar nyligen. Dem låtsas som om det inte hänt, men jag ser och hör på dem att det tär hårt på en. Förresten den ena var en katt. Ja, jag kan bara beklaga eller bara hoppas på att det problemet går att läka. Just ja, en granne förlorade sin katt nyss pga något med tänderna.
Ja. Det är dumt att ta ut sorgen i förskott. Jag vet ju inte vad som orsakat att hon haltar. Det behöver inte vara artros.
Dessutom verkar det vara bättre idag. Kanske är det bara en liten stukning som behöver vila för att läka.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38710
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Kungen hade en Labrador som visade sig ha höftledsluxation. Hunden fick avlivas.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Så sorgligt!

Jag grät nåt hejdlöst igår kväll för jag tänkte, om det är artros, så kommer det att förkorta hennes liv. Hon har bara levt ca ett halvt hundliv än så länge. Ska hon leva andra halvan med kronisk smärta? Det får mig att gråta. Men, nu ska jag inte ta ut sorgen I förskott.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by wasp »

På en låt - An Englishman In New York - Sting
Post Reply