Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Imorgon måndag är det tolv dagar sedan jag var på mötesplatsen. Blir inte så långt att gå från Spiranmottagningen där jag ska få min injektion. Värre då när jag ska hem. Att komma dit för en kaffe med påtår och sedan gå hem igen kan räcka. Man träffar lite folk.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det är ett vågspel att ta sig till och från mötesplatsen. Var där någon timma idag. Oroade mig för hur det skulle gå att gå hem och det gick, jag är ju hemma nu. Men visst fick jag kämpa mig fram. Går jag dit imorgon blir det utan någon av mina två ryggsäckar. Jag tror nämligen att det är dem som ställt till det för mig med ryggen. Eller så stannar jag hemma.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag stannade hemma från mötesplatsen idag. Kompisen var där och blev informerad att jag var där igår. Kommer att gå dit imorgon om ryggen känns okej.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38713
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Skaffa en dramaten, då får du inte ont i ryggen av att bära tungt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Ja, det är en bra idé. Undrar vad en sådan kostar.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag vill gärna gå till mötesplatsen imorgon. Det beror på hur ryggen känns. Får se vad de har att erbjuda i smörgåsväg. De säljer dem för 15, 20 kronor istället för mat som inte längre tillagas eller erbjuds där. Har inte varit där sedan i onsdags.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Kompisen ringde igår o sa att mötesplatsen hade korvgrillning o att det var gratis. Men jag vågade inte gå dit, då min rygg ej är att lita på.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Nu har jag inte varit på mötesplatsen sedan tidigt förra veckan, om inte längre. Jag saknar det umgänge vi brukare har där. Kompisen läser frågor ur lördagsutgåvorna av de två lokaltidningarna som vi alla får vara med och gissa på. Han köper även korsordstidningar med frågesport i. Det är uppskattat av inte bara mig. Om ryggen känns okej när jag går till pillertrillaren kanske jag går dit. Det finns flera bänkar att vila sig på på vägen dit. Hemvägen bjuder på annan rutt med färre sittplatser (en två, tre stycken) och den oroar jag mig för. Men jag känner mig drabbad av lappsjukan av att bara vara hemma hela tiden.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Min systerdotter var med mig till apoteket idag. Sedan gick vi en kortare bit till mötesplatsen. Tyvärr var caféet stängt men vi fick alla plats i det så kallade vardagsrummet. Jag sa till henne att hon fick gå när hon ville, medans jag var kvar tills de stängde vid fyra. Ont i ryggen = taxifärd hem.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var med på månadsmötet på mötesplatsen. Där togs det upp att man vid olämpligt uppträdande blir avstängd en kortare period och om det upprepas så blir man avstängd igen, fast längre andra gången. Där finns en man några år äldre än mig. Han är bygd som ett sugrör och går med hakan på bröstet. Han fick ett utbrott på mig när jag stod bakom honom i kön till caféet. Jag vet att han varit dum mot en kvinna och att han är avstängd. Han kan vara schysst att prata med, men han får sina utbrott, även fast de minskat i frekvens enligt min kompis som kännt honom länge. Personalen har överfallslarm på sig, men har aldrig behövt använda dem under alla år jag gått där.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det känns tråkigt att inte kunna besöka mötesplatsen så ofta som jag vill. Vill ju komma ut lite oh få lite intryck.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8537
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mötesplats Sardin

Post by Richard »

Att bara gå hemma mår man dåligt av. Jag känner att jag måste komma ut 2-3 timmar om dagen. 2007 var jag hemma o gjorde inte ett dugg, bara satt hemma, drack öl o t.o.m. knarkade. Mådde skit...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply