Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Sedan någon gång i förra veckan blev det en vattenläcka igen och det ska tydligen ha luktat väldigt illa. Kaféet har öppet idag, men inga mackor säljs. Lustigt med alla läckor.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19003
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mötesplats Sardin

Post by Krokus »

När gjordes stambyte på mötesplatsen senast?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Ja, det kan man undra. En ny vattenläcka upptäcktes idag, så kaféet höll fortsatt stängt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var bara en dryg timma på mötesplatsen idag. Blev uttråkad och gick hem. Caféet har öppet alla dagar i sommar, alla veckodagar och själva Sardin har stängt i en vecka. Jag tar mig dit med vissa besvär som kommer från ryggen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Att gå upp till mötesplatsen i veckorna ger mig viss struktur på vardagen. Att ha något att kliva ur sängen för. Skulle den försvinna vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Kanske hoppa på nån sysselsättning?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Av någon anledning blir jag rastlös och orolig på mötesplatsen. Därför blir det välkommet med ett eller flera bloss. Störta ut på gården för en cigg. Idag löste en grupp Melodikrysset, men inte jag. En lapp sitter uppsatt där det står de dagar caféet har stängt. Bland annat på måndag nästa vecka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Imorgon har själva mötesplatsen stängt, men caféet har öppet. Finns bara tre bord att sitta vid. Funderar att skippa Sardin imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Mötesplatsen har stängt på fredag och caféet endast öppet imorgon. Jag går väl dit imorgon efter min injektion. Jag är då rätt nära mötesplatsen. Tar väl en kaffe med påtår och kanske en smörgås, sedan går jag hem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag löste vi Melodikrysset. Fast jag gick innan det var färdigt, blev rastlös. Drack fyra koppar kaffe där och åt en smörgås, bakad där.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8450
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mötesplats Sardin

Post by wasp »

Har Träffpunkten här i stan. Semesterstängt till 31/7!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag och nästkommande två måndagar är caféet stängt. Blir lite trångt i det så kallade vardagsrummet. Men det är i alla fall alltid gratis kaffe när caféet inte har öppet. Var där i max två timmar, sedan gick jag hem. Rökte kanske fem cigaretter på plats.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag hoppade en pensionerad man in i caféet, så de hade öppet idag. Var där runt elvatiden, lite senare. Men gick hem snart nog. Nu har jag tyvärr börjat bli orolig av mötesplatsen. Varför blir det så? På pluskontot hamnade det faktum att jag tror jag bara rökte tre cigaretter där idag. Sardin har varit min oas, en plats dit ingen vidrig ångest kommer, men så är det alltså inte längre.
Post Reply