Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Krokus »

Jag älskar min hund.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by wasp »

På en låt: A Guy Is A Guy - Doris Day. Hörde en på radio häromdagen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24856
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Förstår inte hur jag kan va den jag är. Jag fanns inte och sen är intet jag. Om intet är jag finns inte jag och ändå är jag. :?: :?: :?: :?: Djupt förvirrande! Sen måste jag vara jag och det är jobbigt.
Last edited by Zoidar on 15 Jan 2024, 13:36, edited 2 times in total.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38730
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Typiska schizofrenitankar, Zoidar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24856
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 15 Jan 2024, 13:05 Typiska schizofrenitankar, Zoidar.
Ja, det är det kanske.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24856
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Får väl bli som det blir. 🤷‍♂️
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13429
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Nissegossen wrote: 14 Jan 2024, 19:49 Jag har läst det och bra sagt men vad vill du säga med det, att du fäktar tills du blir dödad av en florett?
Jag fäktar på så länge jag orkar och kan verbalt. Men tror inte på Kristersson när han han säger att de flesta invandrare inte vill kämpa med livet som insats för Sverige. Tror han syftar på de män som flyr kriget i Ukraina. De anser sig nog vara en fara för de andra kamraternas liv vid fronten?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61136
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

I ett krig är alla liv i fara, en som stannar och kämpar vid fronten gör det för att värna sig och sitt folk, helt enkelt gör din plikt och kräv din rätt av fienden, Ukraina strider mot en angripare och då måste var och en medborgare göra efter sin förmåga för att om inte vinna, vilket är målet för de kämpande, men om inte det räcker få till ett så bra avtal som möjligt med en fiende som pumpar på manskap utan att bry sig om förlustsiffrorna i människoliv. om det skulle bli krig i Sverige, skulle du inte behöva kriga vid fronten du skulle utan tvekan hamna i civilförsvaret som jag då jag avsade mig krigstjänstgöring, för jag fattade att jag kunde inte skjuta mot en fiende som förut var min vän, då vi gjort lumpen som grupp befälelselever tillsammans i samma kompani, nu råkade jag, pga av mönstringen och vad de sagt i lumpen hamna i ett stabskompani och han låg i bakhåll tillsammans med hans kompani och vi hade mangrant dött i bakhållet han låg vid en kulspruta och öppnade eld mot oss som var i pansarvärns plutonen, jag gjorde lumpen tillsammans med honom i en PV-tropp vilket är hälften av en pluton.Mina betyg vid mönstring och lumpen gjorde att jag hamnade i ett stabskompani. Men skit samma, jag kan inte skjuta mot någon som i ett annat sammanhang kunde vara min vän.

Krig är galenskap om något och efter att jag sökt vapenfri tjänst och blev frikallad efter en utredning så sökte jag mig till civilförsvaret, för i ett krig ville jag hjälpa människorna i mitt närområde och jag blev ett hemskyddsombud, jag skulle vara kontakten med myndigheter och tala om deras beslut för folk i området och omvänt tala om de boendes bekymmer för myndigheterna, jag var tänkt som kontaktperson, samt att jag fick lära mig att ställa i ordning ett skyddsrum och jag blev uttagen till skyddsrumschef, rätt under mig vilket är det största i området. Jag fick lära mig hur jag skulle exemplifiera hur en rygg såg ut efter att någon satt med ryggen mot en vägg i skyddsrummet, instruktören sade för att visa, kasta en tomat i väggen, så ser ryggen ut. Det för att en 250kg minbomb som under ww2 kallades kvartersbomb håller väggarna om den exploderar 15 meter ifrån men väggarna buktar ut momentant och det skapar en smäll mot ryggen som ni inte överlever, nej sitt rygg mot rygg, så överlever ni.

Min tanke är i mitt förråd i skyddsrummet hade jag två väggar i betong som avdelade mitt förråd, i hobbyrummet jag inte längre har nyckel till låg undanstoppat en hängmatta sedan länge, vet inte om ägaren bor kvar, men i händelse av ofärd hade jag tänkt spänna upp den mot väggarna och sova i den. Fick lära mig mig att filtret till luftförsörjningen fanns i den dörr som ofta blir uppbruten, där finns bland annat luftfiltret och brandyxa också tomma kärl för latriner och när filtret är monterat skall två st veva på filtret dygnet runt. Ventilera för ut luft skulle klappra då förstår man att någon vevar vid filtret. Det tog och renade från alla då kända stridsgaser, men inte brandrök, då var det avgörande, brann det i huset? I så fall fick vi avgöra om vi skulle evakuera och vi skulle släppa ut en för att kolla läget. Kom personen inte tillbaka skulle vi stanna kvar och avvakta. I fall signalen faran över sändes är faran som allra störst om smällar fortfarande hörs skulle vi stanna kvar och saker ute som såg ut som klockor och mobiler vi inte sett innan, skulle märkas upp även leksaker då det är försåt miner. Tar en unge upp vad den tror är en leksak exploderar den, hur det ser ut efteråt vill jag inte tänka på. Allt sådant skulle märkas ut och absolut inte vidröras, det är benämnt oxa oexploderad ammunition
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38730
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61136
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Har läst och sett den tidigare, mönstringen är utvecklad sedan jag mönstrade inga fysiska prov dock läkarundersökning sejour hos psykolog sist, som frågade mig med spänd förväntan på rösten på mitt svar på frågan vill du veta din intelligens, svaret var nej. Tror hon blev besviken men de skriftliga testerna måste hon ha rättat, så svaret på gåtan kanske ligger där att jag inte var intresserad av min intelligenskvot, kanske hon förstod eller anade att jag inte var intresserad av och det var mitt svar hon undrade över och var i spänd förväntan på att få höra, kanske hon rent av uppgraderade mig pga det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9296
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Miika »

Vi ska ta Roland till veterinären på fredag då han behöver vaccineras och id märkas
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61136
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Att jag skall äta nu maten är färdig
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply