Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

memphis wrote: 27 Apr 2023, 15:23 Jag vaknade i morse av att det luktade skit. Det var mammas hund som bajsat inne. Han gör det då och då. Höll på att spy när jag torkade upp.
Det en gammal hund?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38237
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Zoidar wrote: 27 Apr 2023, 17:22
memphis wrote: 27 Apr 2023, 15:23 Jag vaknade i morse av att det luktade skit. Det var mammas hund som bajsat inne. Han gör det då och då. Höll på att spy när jag torkade upp.
Det en gammal hund?
Ja, han är 11 år. Han har aldrig varit helt 100% rumsren. När han blir kissnödig brukar han lyckas väcka mig genom att trampa omkring i lägenheten som en osalig ande. Men blir han bajsnödig och inte kan hålla sig bajsar han bakom en fåtölj.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

memphis wrote: 27 Apr 2023, 19:51
Ja, han är 11 år. Han har aldrig varit helt 100% rumsren. När han blir kissnödig brukar han lyckas väcka mig genom att trampa omkring i lägenheten som en osalig ande. Men blir han bajsnödig och inte kan hålla sig bajsar han bakom en fåtölj.
Kan han inte lära sig bajsa i en låda?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19192
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

En tidigare boendestödjare lärde sin hund att bajsa i badrummet när hunden var dålig i magen nattetid. Bättre än bakom en fåtölj.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38237
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Svårt att lära hunden saker när man sover :D fast jag har provat lämna badrumsdörren öppen, men det har inte hjälpt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38237
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Ångrar att jag inte duschade mammas hund innan hon hämtade honom. Förstår inte riktigt hur han blivit skitig eftersom han bara gått i koppel och inte rullat sig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

memphis wrote: 28 Apr 2023, 19:29 Ångrar att jag inte duschade mammas hund innan hon hämtade honom. Förstår inte riktigt hur han blivit skitig eftersom han bara gått i koppel och inte rullat sig.
Sa din mamma något?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38237
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Zoidar wrote: 29 Apr 2023, 00:13
memphis wrote: 28 Apr 2023, 19:29 Ångrar att jag inte duschade mammas hund innan hon hämtade honom. Förstår inte riktigt hur han blivit skitig eftersom han bara gått i koppel och inte rullat sig.
Sa din mamma något?
Ja, hon sa: Vad har hänt med dig då? Har du rullat dig i något?

:D
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

memphis wrote: 29 Apr 2023, 13:56
Ja, hon sa: Vad har hänt med dig då? Har du rullat dig i något?

:D
:lol:
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Dagens fail

Post by Cosmos »

Nej, hundar är inte min grej. Ständigt skitiga av att rulla i skit, äta skit och stinka skit från munnen för att sedan försöka slicka dig i ansiktet. Usch!!! För mig är det katter som gäller. Har haft katter hela mitt vuxna liv.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13493
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dagens fail

Post by amandara »

Jag har ett jäkla harkel och oro i luftrören och har haft sedan jag hade corona 2 ggr i januari och februari 2022.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Dagens fail

Post by Fantasio »

Jag tappade boxen (fem CD-skivor) med Fred Åkerström på golvet så att skivorna flög ut.Vet inte i vilken ordning de låg i.
Post Reply