Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Ja det är fortfarande hackningen som stressar mig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24410
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 17 Feb 2022, 19:42 Ja det är fortfarande hackningen som stressar mig.
Hur märker du att du är hackad nu?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Det har varit ganska lugnt den senaste tiden. Men jag är orolig för att de ska ta mina pengar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38120
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Min hackare lyckades inte ta mina pengar. Han kallade mig bara foliehatt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24410
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 17 Feb 2022, 19:44 Det har varit ganska lugnt den senaste tiden. Men jag är orolig för att de ska ta mina pengar.
Aha! Hur tänker du dig att det skulle gå till? Har du mobilt bankid?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Ja jag har mobilt bankid på telefonen. Är rädd för att de ser när jag slår in koden. Vi får se imorgon när pengarna kommer vad som händer. Kan de ta pengarna kommer de att göra det. Försvinner inte pengarna så kan de inte se mitt bank- id!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24410
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 17 Feb 2022, 19:50 Ja jag har mobilt bankid på telefonen. Är rädd för att de ser när jag slår in koden. Vi får se imorgon när pengarna kommer vad som händer. Kan de ta pengarna kommer de att göra det. Försvinner inte pengarna så kan de inte se mitt bank- id!
De behöver nog mer än bara se din kod för kunna ta dina pengar. De måste isf på något sätt få dig att installera ett mobilt bankid på deras dator/mobil.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Ja jag vet inte! Hur det kan gå till riktigt. Jag har gjort vad jag kunnat. Spärrat bank-id och skaffat en nytt INNE på bankkontoret från bankens dator.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24410
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 17 Feb 2022, 19:53 Ja jag vet inte! Hur det kan gå till riktigt. Jag har gjort vad jag kunnat. Spärrat bank-id och skaffat en nytt INNE på bankkontoret från bankens dator.
Ja då är det ju lugnt. Du kan nog se hur många aktiva bankid du har. Jag har på surfplatta och mobil. Även om du skulle skicka din kod till mig kan jag inte göra något alls vad jag förstår. Jag behöver ha ditt bankid installerat också.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Jag hoppas du har rätt!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24410
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 17 Feb 2022, 19:57 Jag hoppas du har rätt!
Jag loggade in på min banks hemsida och läste på mobilt bankid och översikt. Mycket riktigt, jag har två mobila bankid. Ett på surfplatta och ett på mobil. De är de enda enheterna som kan användas för komma åt mina pengar.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur mår du?

Post by memphis »

Men om hackarna "tar över" hela mobilen? Det är det som jag är rädd för...
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply