Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

27 spänn för stor läsk
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag skulle vilja beställa en Big Mac och två ostburgare. Tror det blir för mycket med två stora burgare. Jag får se om jag vågar mig ut senare ikväll.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Jul 2023, 20:00 Jag skulle vilja beställa en Big Mac och två ostburgare. Tror det blir för mycket med två stora burgare. Jag får se om jag vågar mig ut senare ikväll.
Jag beställde fyra Big Mac när de sålde dem för 35kr st. Två Big Mac är ju en baggis! Tre för bli någorlunda mätt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Då är du större i maten än jag är. Jag vet att man kan beställa framme i disken, men vill inte vara till besvär. Vad fasen, barn kan ju beställa via pekskärmen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 Jul 2023, 21:09 Då är du större i maten än jag är. Jag vet att man kan beställa framme i disken, men vill inte vara till besvär. Vad fasen, barn kan ju beställa via pekskärmen.
Det klarar du också. Inga problem! ;)
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Kan bli Max ikväll.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag undrar hur många gram kött det är på MAX:s, McDomald's och Burger Kings största burgare. Dubbel Luleå från Bastard burgers ligger på 240 gram.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 Jul 2023, 22:06 Jag undrar hur många gram kött det är på MAX:s, McDomald's och Burger Kings största burgare. Dubbel Luleå från Bastard burgers ligger på 240 gram.
Max kanske kommer upp på 200g och kanske BK, tvivlar på Donken klarar det.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Okej. Ser inte på McDonald' hemsida hur mycket kött det är på flaggskeppet Big Mac.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 Jul 2023, 22:17 Okej. Ser inte på McDonald' hemsida hur mycket kött det är på flaggskeppet Big Mac.
Tror deras Big Tasty är större.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag gjorde't, jag köpte hamburgare på McDonald's. Nöjde mig med en. Men vad fasen, jag tryckte ju in pommes frites på pekskärmen. Hoppas det var jag som gjorde fel, så jag inte fick betala för den överblivna pommesen. Jag satte mig vid köksbordet och åt och direkt föll burgaren isär. Jag fick grisa ordentligt (äta med fingrarna) för att få i mig allt. Vet inte vilken hamburgare det blev, jag bara tryckte på en. Tror jag fick betala 73 kronor för den. Kan det vara en indikation på att pommesen ej blev beställd?
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Nästa gång jag går till McDonald's ska jag ha på mig mina starka glasögon så jag kan läsa på kvittot på vad jag beställt. Tänker ta två stora hamburgare och en liten pommes frites. Hoppas inte hamburgarna går sönder som idag. Jag har fått blodad tand, kommer definitivt besöka McDonald's igen snart.
Post Reply