Regeringskrisen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Regeringskrisen

Post by Hercules723 »

När fick dem inte servera något... ALLS? Det måste jag ha missat i så fall. :?:

Jag har handlat som vanligt hos min lokala pizzeria. Blir väl inte bättre av att man stänger ner allt och tar från stadskassan? Då lever vi snart i ett i-land.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Restaurangbranschen är tight. De behöver ett visst kundunderlag för att klara sig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Regeringskrisen

Post by Hercules723 »

Jahapp :)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Ok Herkules, pizzerian på Östra Ersboda kanske har klarat sig alldeles utmärkt men tänk på restauranger som ligger i stadskärnan och har höga hyror. Får de då knappt ha några gäster så är det svårt att gå runt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Regeringskrisen

Post by Krokus »

Eller de restauranger som får större delen av sin inkomst på lunchen, och ligger centralt. Alla ska jobba hemifrån om det går. Med andra ord, de som jobbar hemifrån går inte på sina vanliga lunchrestauranger och därmed går restaurangerna miste om många kunder. Dessutom som Memphis nämner har de som ligger centralt höga hyror! De går inte runt helt enkelt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Krokus,

Är det så att din sambo jobbar på restaurang.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Regeringskrisen

Post by Nissegossen »

Skrämsel taktik Lövfen avsatt men (V) lägger nu efteråt sin röst på honom. Norlen talmannen låter Kristenson att försöka bilda regering faller på att (V) röstar emot. I slutändan går frågan till (C) och hon ledaren kan bli statsminister dock ej troligt, frågan går tillbaka till Lövfen som troligen blir regeringsbildare, om så inte sker, nyval som få vill ha.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Märta Stenevi (MP) vill samarbeta med S, V och C i juniavtal.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Regeringskrisen

Post by amandara »

Hoppas det blir nyval. Det förtjänar situationen. Som det är nu är det fastlåst. Låt medborgarna få sägs vad de tycker JUST NU. Jag kan tänka mig att V får några fler röster för deras rakryggade aktion. Annie Lööf är den som sitter som drottningen på tronen och håller emot att det kan bli något bra med den nuvarande situationen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Kan undra om man slår ihop nyval med kyrkovalet i höst?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Det heter inte nyval detta. Det heter extraval. Det lärde jag mig igår. Ett extravals resultat gäller bara fram till det ordinarie valet som är nästa år.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Regeringskrisen

Post by Fantasio »

Jag gillar när det är kaos i riksdagshuset. Jag gottar mig åt samarbeten som går åt pipsvängen. Sverige håller på att gå under och jag är den första att applådera. DDR version 2.1 är sveriges riktiga namn. Kom inte med något snack om hur livet var i DDR, jag vet mycket väl hur det var. Angiverikultur och spionage på grannen. Har en faster och kusiner som levt i DDR. Jag kunde inte ens skicka rocktidningar till dem, de beslagtogs på grund av "subversivt material".
Post Reply