tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by amandara »

Jag har det här: Skam den fan som ger sig.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Nobel »

Ge inte upp hoppet, mrsearlgray. Det kan verka mörkt och svårt, men det finns alltid hopp. Tycker det är bra med ambitioner, det gör att en strävar efter något
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Geta »

Mycket av det som amandara påstår kan jag skriva under på.
Man måste ha en annan måttstock som schizofren.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Krokus »

mrsearlgray wrote: 05 Jul 2021, 15:39 tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut? är så trött på alla jävla biverkningar och att man känner sig som en zombie största delen av tiden. har läst att en del klarar sig utan mediciner och kommer in i remission tillslut. vad tror ni?
Tveksamt. Möjligen låg dos på Abilify/aripiprazole men Sertralin får jag nog ta livet ut. Såvida det inte kommer någon bättre medicin än Sertralin.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Geta »

Remission innebär inte att man är medicinfri.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by yrväder »

Det brukar finnas information åtminstone på den mottagning jag går på WE MIND var man kan vända sig när det kommer till träffpunkter. Sen finns det RSMH, fontänhuset kanske finns de i din närmiljö. Din mottagning kan ge dig information om vart du kan vända dig. Du borde ha fått information från början kan jag tycka.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by mrsearlgray »

får fråga om det finns något i närheten. problemet sen är att jag är så introvert av mig att jag tycker det är jobbigt att prata bland nya personer, har haft svårt att hitta vänner pga detta, brukar mest sitta tyst och kolla in i väggen... :lol:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Nobel »

Förhoppningsvis finns där någon extrovert som kan adoptera dig :lol:
'cause the freak inside controls my mind
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by yrväder »

Känner igen det.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by mrsearlgray »

Nobel wrote: 05 Jul 2021, 21:29 Förhoppningsvis finns där någon extrovert som kan adoptera dig :lol:
haha kanske det
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by mrsearlgray »

yrväder wrote: 05 Jul 2021, 21:36 Känner igen det.
det är jobbigt att vara sån
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Cosmos »

Idag har jag ju levt större delen av mitt liv och också större delen av mitt liv med sjukdomen. Kan bara konstatera att nu blev det så här och jag sörjer inte ett liv som jag eventuellt kunde ha haft, det gör ju en bara bitter. Möjligtvis kan jag slå lite på mig själv för att jag inte hade så höga ambitioner när det gällde att fixa min tillvaro. Men jag gjorde vad jag kunde, många är det som har sagt att jag gjorde det bästa utifrån de förutsättningar som fanns. Sedan finns det ju många som vände mig ryggen också. De är ju inte värda några tårar.

Familj och barn har jag aldrig saknat däremot. Ville inte ha det så. Har alltid varit rastlös och velat leva livet istället för att slå mig till ro. Jag har också haft det väldigt roligt i mitt liv. Är s a s tokig på det positiva sättet också, har alltid gjort upptåg av olika slag.

Mediciner är tyvärr ett nödvändigt ont. Jag har gjort mina försök att sluta med dem utan läkarens vetskap men det ha alltid slutat med kaos. Och det har tagit lång tid innan jag kommit i balans igen. Kan naturligtvis inte prata om andra, men för mig har det inte gått. Någonstans måste man nå till punkten att man accepterar det man inte kan förändra. Svårt, javisst, omöjligt, nej.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply