Utvärdering av olika viktminskningsmetoder
Moderator: Moderator 1
Re: Utvärdering av olika viktminskningsmetoder
Tjoho mitt Berberine har kommit idag!!! Skickades från Polen till bra pris.
Nu ska fettet bort!
Nu ska fettet bort!
"Gläd er med dem som är glada, gråt med dem som gråter." - Romarbrevet 12:15
Börjar idag med Berberine. Morgonvikt 89,6kg
Tar just nu 24mg Peratsin (ökat från 16mg) så risken är vikten ändå fortsätter upp, vi får se.
Tar just nu 24mg Peratsin (ökat från 16mg) så risken är vikten ändå fortsätter upp, vi får se.
-
- Guldmedlem
Varför är det riskabelt?Klankedinken wrote: ↑09 Oct 2021, 15:47
Berberine är riskabelt men du är nog villig att ta den risken..
-
- Guldmedlem
Tippar på att du är inne på alternativ hälsokost.Zoidar wrote: ↑09 Oct 2021, 15:57Varför är det riskabelt?Klankedinken wrote: ↑09 Oct 2021, 15:47
Berberine är riskabelt men du är nog villig att ta den risken..
Kommer allt närmare 90kg.
Tror om jag ska få ner vikten igen (och inte röra mig uppåt 100kg) är det fasta som gäller. Antingen 5:2 eller 16:8. Undrar om en dags vattenfasta i veckan kan göra skillnad.
Tror om jag ska få ner vikten igen (och inte röra mig uppåt 100kg) är det fasta som gäller. Antingen 5:2 eller 16:8. Undrar om en dags vattenfasta i veckan kan göra skillnad.
Tappat motivationen lite av att promenera pga. klent resultat. På 6 veckor har jag snittat 2,5-3 timmar promenad per dag. Trots detta har jag gått upp 3kg (0,5kg i veckan). Ok, jag har inte haft några restriktioner på kosten, inte direkt att jag vräkt i mig mat, men det verkar som viktnedgång uppnås till 90% genom kosten (alternativt genom ta bort/byta eller minska på mediciner). Jag har väl vetat detta redan, men nu känns det som jag fått det i klartext. Fast hade jag inte promenerat de där stegen hade jag väl gått upp det dubbla misstänker jag.
-
- Guldmedlem
OKZoidar wrote: ↑11 Oct 2021, 02:01 Tappat motivationen lite av att promenera pga. klent resultat. På 6 veckor har jag snittat 2,5-3 timmar promenad per dag. Trots detta har jag gått upp 3kg (0,5kg i veckan). Ok, jag har inte haft några restriktioner på kosten, inte direkt att jag vräkt i mig mat, men det verkar som viktnedgång uppnås till 90% genom kosten (alternativt genom ta bort/byta eller minska på mediciner). Jag har väl vetat detta redan, men nu känns det som jag fått det i klartext. Fast hade jag inte promenerat de där stegen hade jag väl gått upp det dubbla misstänker jag.
Jag söker mig ner mot 90, kanske möts vi där Zoidar? Om du inte får fart under fötterna sas.
Jag tänkte göra något åt det, vet bara inte vad än.
Har satt något mål? Hur mycket har du gått ner nu?
Jag har också svårt att gå ner i vikt. Vill minska några centimetrar runt midjan. Lägger nu in styrketräning till mina promenader två ggr i veckan. Vill inte tappa en massa muskler. Mycket protein blir det och minus 5-10% mindre kalorier.