Spelar du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13191
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Spelar du?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 24 Sep 2021, 14:36
memphis wrote: 24 Sep 2021, 14:20 Ja men man snokar väl ändå inte på det viset tycker jag, när man är som gäst hos någon. Inte heller om jag sköter någons blommor/ katter går jag runt och snokar i lådor och skåp!
Katt och postvakt tar alltid folk mig till hjälp med. En granne hade då 2 st katter och han har larm på dörren och man måste göra på rätt sätt annars går larmet. Han var i sitt gamla hemland Ungern. Tog in posten såg ett brev från banken ringde upp honom på hans egen telefon. Han sade öppna det och det var en räkning och han fick vad det kostade och OCR nummer. Han sade aldrig något om det. Jag menar hade jag gjort fel hade jag fått veta om det.

Gav katterna och fiskarna mat, tömde kattlådan och vattnade blommor. Inte gick jag och kollade vad han hade, det var utan intresse för mig. Det är hans grejer, punkt.
Det var snällt som fan. Jag hade rotat genom allt.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Spelar du?

Post by Klankedinken »

Jag spelar DotA, räknas det?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60305
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Spelar du?

Post by Nissegossen »

Inte ett jota, du får spela vad du vill
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Inwatto
Silvermedlem
Posts: 1833
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Spelar du?

Post by Inwatto »

Jag lägger ganska många timmar om året på spel, men inte så mycket pengar (typ 6000 kr/år). Dyrast är Lotto med Joker. Där rinner det ut 116 kr/veckan. Hade varit trevligt att vinna någon miljon eller två.

Sedan spelar jag på Keno enligt ett helt eget system: Ser varje dragning på TV4 och om boll 7 kommer som en av de första sju bollarna, spelar jag för 20 kr dagen därpå, annars inte. I snitt betyder det spel för 60 kr/mån.

Förr spelade jag på Stryktipset och kämpade för att få 13 rätt och kunna köpa 13-tröjan. Det lyckades jag med efter ett halvår. Vann 1000 kr för det var 4000 andra som också hade 13 rätt den gången. Men, även om jag drog av kostnaden för 13-tröjan och alla kostnader jag haft för spel fram till dess jag vann, så gick jag plus ett par hundra kr. Bestämde mig för att ta ut alla pengar från spelkontot och har inte spelat på Stryket sen dess. Man ska sluta medan man är på plus!

Ja, så går det ju 219 kr/mån till Pokémon GO, men det är ju min personlige tränare, så det räknas kanske inte.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Spelar du?

Post by memphis »

Enda spelet jag skulle kunna tänka mig är klassisk poker. Om man bara är 5 personer runt bordet borde ju chansen att vinna vara 20%.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Spelar du?

Post by Cosmos »

Jag kan tänka mig poker och roulette som jag spelat några ggr. Inga lotter, Jack Vegas eller sånt skit, chansen att vinna är minimal. Men som sagt spelar inte alls. På något.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19140
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Spelar du?

Post by Krokus »

Nej, spelar inte, är ointresserad. Dessutom har jag inget pokerface.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18072
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Spelar du?

Post by Fantasio »

Visste jag hur man gjorde hade jag spelat på lotto, måltips och stryktips för länge sedan.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13478
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Spelar du?

Post by amandara »

När jag var barn fick jag och min bror 100 kr var till att gå på julmarknaden i lokala köpcentret. Vi köpte lotter för hela hundringen och vann varsin twistpåse. Det var en dyr twistpåse. Då lärde jag mig att spel aldrig lönar sig. Har köpt nån trisslott någon gång men jag känner mig alltid lurad på pengarna. Nej jag är ingen spelare. Den tidiga läxan lärde mig.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Spelar du?

Post by Klankedinken »

Nissegossen wrote: 24 Sep 2021, 15:26 Inte ett jota, du får spela vad du vill
Nu var du otrevlig
User avatar
Snurre
Terbiummedlem
Posts: 2005
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Spelar du?

Post by Snurre »

Det enda jag spelar någon gång ibland är poker, men det är ganska sällan.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18072
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Spelar du?

Post by Fantasio »

Jag ska in på Svenska spel om ett ögonblick. Ska se om jag klurar ut hur man gör för att köra några rader Stryktips.
Post Reply