Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 08 Nov 2022, 22:09
Fantasio wrote: 08 Nov 2022, 22:08 Vad hungrig jag är. Har bara ätit en näve så kallade havreringar och druckit lite fil.
Du får näringsbrist om du inte äter ordentligt.
Jo, jag vet. Men oftast äter jag ett varmt mål mat om dagen. Men idag hade jag ingen ork att gå och handla.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Mat är A och O för måendet.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Så är det, Zoidar. Nu har jag lagt ut på Facebook att jag slutat dricka och att jag ska börja laga mat igen. Min snälla morbror tryckte på gilla-knappen. Han har ju jobbat på IOGT-NTO. Jag har därmed satt lite extra press på mig själv, det kan jag behöva.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Att laga två mål mat om dagen blir för mycket för mig. Det får räcka med ett mål om dagen. Hade väl tänkt att börja med bröd igen och vill till det ha stark ost. Yoghurt kan man också köpa som mellanmål.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Chilisåsen jag köpte ligger i glasflaska. Jag tog av locket och vände flasköppningen mot maten och fick stå och skaka den. Var livrädd att allt skulle komma ut på en gång. Körde lite med kniv i mynningen. Vad fasen, man får ju slänga flaskan halvfull.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag fick dela upp måltiden på två tillfällen idag. Blev mätt efter tre korvar och mikrade de två sista nyligen. Just nu äter jag bara korvbröd. Köpte fel, köpte "Klassiker i större format".
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Funderar på drämma till med Max ikväll. Sugen på sötpotatispommes med dip.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Återkom meden recension, Zoidar. Sötpotatis kanske blir gott friterat.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Nov 2022, 22:35 Återkom meden recension, Zoidar. Sötpotatis kanske blir gott friterat.
Ja, de är riktigt goda med dipp. Tänker mig vitlöksdipp.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18034
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon ska jag handla köttfärs. Har inte handlat det på massor av år, så kanske har inte affären ett halvkilo (som jag helst vill ha) inne. Har de det gör jag hamburgare av allt kött. Räknar med två måltider. Jag tänker en iskall starköl till maten.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Vet inte om jag orkar gå till Max. Sömnig.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24279
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Det blir 5 ägg istället med groddar.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply