Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8432
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Richard »

Krokus wrote: 07 Jun 2022, 11:35 Drömde om magic mushrooms. Det var intressant, minns inte exakt vad som hände.
Har du provat de på riktigt nån gång?

Jag drömmer ibland också att jag är hög på hallucinogener.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19210
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Jag köpte nånting sånt när jag var i Amsterdam, men jag snedtände. Blev rädd för min dåvarande pojkvän, som var rätt lost in space. Jag lyckades somna, men pojkvännen satt vaken länge och hallucinerade. Vi höll oss på hotellrummet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8432
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Richard »

Krokus wrote: 07 Jun 2022, 16:29 Jag köpte nånting sånt när jag var i Amsterdam, men jag snedtände. Blev rädd för min dåvarande pojkvän, som var rätt lost in space. Jag lyckades somna, men pojkvännen satt vaken länge och hallucinerade. Vi höll oss på hotellrummet.
Usch då!

Ja, har man psykossjukdom så är det absolut olämpligt att experimentera med hallucinogener. Men jag gör (har gjort) det ändå... Fast det var innan jag fick schizoaffektiv-diagnosen. Men jag har oftast medicinerats med neuroleptika samtidigt, mestadels Haldol, o det dämpar ju effekten kraftigt, så jag har inte haft så många hallucinogen-upplevelser. Fast jag höll upp med Haldol ett par dagar innan jag tog LSD, men det var bara obehagligt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13321
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag tror man kan ta allvarlig skada av såna droger. Vi är liksom redan höga och har ingen grund under oss att stå på. Extremt dålig jag-känsla. Egot pajar.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13321
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag upptäckte att Nissegossen ladda ner allt på min dator. Sen när han laddat ner allt, så gick min dator sönder. :shock:
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13502
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömde att syrran klippte mig snagg. Men det ska inte hända i verkligheten. Men jag ser ut som en raggare i håret.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24550
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Drömde jag bodde i en annan lägenhet. Jag hade sågat ett stort fyrkantigt hål i glaset på akvariet. Konstigt nog läckte det inte pga av ytspänning. Men sen rörde jag vid vattnet och det började läcka. Jag satte då en bok på insidan för hålet, men det fortsatte strömma ut vatten. Minns jag tänkte i drömmen: "Varför gjorde jag hål i det?". Sen vaknade jag.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38310
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Geta »

Jag drömde att mina antika möbler försvann.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13321
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Geta wrote: 15 Jun 2022, 15:53 Jag drömde att mina antika möbler försvann.
Har du värdefulla prylar i verkligheten?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24550
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 16 Jun 2022, 11:14
Geta wrote: 15 Jun 2022, 15:53 Jag drömde att mina antika möbler försvann.
Har du värdefulla prylar i verkligheten?
Geta har bord och stolar från 1600-talet, värda 3 miljoner. :D
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38310
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Geta »

:lol:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Inwatto
Silvermedlem
Posts: 1842
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Många nätter har jag drömt jag är på jobbet men min dator har någon annan lagt beslag på så det blir inget gjort. Men, jag är på "jobbet".

Nu drömde jag att jag fick för mig att köpa en bil att köra till jobbet med. Gick till en bilförsäljare som genast försökte sälja en gammal bil till mig - en bil jag hade åkt med en kollega i. Den hade många problem, så den ville jag inte ha.

Då visade han en annan. Fick låna tändningsnyckeln, men när jag skulle starta bilen såg jag att det fanns TVÅ tändningslås. I det ena satt redan en nyckel, så jag satte i nyckeln i andra låset och bilen brummade igång. Körde en liten runda och då märkte jag att motorn avgav ett klickande ljud. Inte bra. En förbipasserande sa "Titta en Fiat!". Tydligen var det en gammal Fiat jag körde omkring i. Den ville jag inte heller ha.

Så, det blev inget bilköp denna dröm.
Post Reply