Arvsfonden

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24592
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Arvsfonden

Post by Zoidar »

Klangen wrote: 03 Jul 2023, 21:05 jag tror att hon har otillåtna tankar på det här forumet och att universum kastar ut henne på grund av det...
Kanske hemliga bots som ligger bakom?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Jag tror snarare att gud vill att hon ska sona för sina synder?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8434
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Arvsfonden

Post by Richard »

Nej då, jag kommer inte kräva att nån samlar in pengar, men jag ska kolla på Admin1's förslag. Nu har jag skrivit till Scizofrenifonden och frågat om det finns möjlighet att få lite hjälp för det, men vem vet? Det kanske är särskilda villkor som kanske måste uppfyllas? O det är ingen panik för det, det skulle till mycket innan jag ska behöva spara in på de 1600 kronorna.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38342
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Arvsfonden

Post by Geta »

Schizofreniförbundet måste själva tigga pengar från Läkemedelsbolag.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

I rättvisans namn så borde forumet samla ihop till kostnande och ge Richard ersättning för allt arbete han gör.
Admin1

Re: Arvsfonden

Post by Admin1 »

Om du skall söka pengar från Schizofrenifonden nämn att en medlem amandara har utbildning i peer support. Det är nog en merit för forumet.
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Då kanske det är hon som ska söka bidraget och inte Richard?
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Varför måste citen förändras nu igen?
1600/25= 64 kronor per person.
12.5 medlemmar betydeer 128 kronor per person.

Jag tycker Richard gör skäl för ersättning.
Admin1

Re: Arvsfonden

Post by Admin1 »

Det kan nog ta tid för dig att få svar från Schizofrenifonden eftersom det är semesterperiod. Kanske i september.
På Schizofrenifondens hemsida står:
De projekt som stödjs ska sammantagna belysa eller stödja den totala livssituationen hos dem som drabbats av schizofreni eller liknande psykossjukdomar.
https://youtu.be/WTCi5rz-87g
https://schizofreniforbundet.se/schizofrenifonden/
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Ska inte du gå in med ett gott ord och säga att viska har fått pris för god social psykiatri?
Admin1

Re: Arvsfonden

Post by Admin1 »

Richard kan ju själv säga att den tidigare sajten fick utmärkelsen God socialpsykiatri, men viska.se är mer än ett forum utan en massa annat: självhjälp, självtester, nyheter, en självhjälpsapp mm
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Du kanske ska gå ut med dig själv som den titan du är inom social psykiatri?

Richard är väl en liten fick i det stora havet?
Post Reply