Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur mår du?

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 01 Jul 2022, 18:23 Jag mår hyffsat, sov inte nått i natt så börjar bli rejält trött.
Ta medel så du sover inatt. Jag är färdig för inläggning efter två nätter utan sömn, det är till att gå till akuten direkt och begära en spruta så man somnar. Sömnlöshet är en psykostriggande situation.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Hur mår du?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 01 Jul 2022, 18:50
zoegas wrote: 01 Jul 2022, 18:23 Jag mår hyffsat, sov inte nått i natt så börjar bli rejält trött.
Ta medel så du sover inatt. Jag är färdig för inläggning efter två nätter utan sömn, det är till att gå till akuten direkt och begära en spruta så man somnar. Sömnlöshet är en psykostriggande situation.
Jag var på apoteket idag och skulle ha mina Zopiklon. Men jag fick inte hämta ut, det var låst. Den fjärde får jag hämta. Blir behandlad som ett barn, kanske lika bra! :lol:
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur mår du?

Post by Nissegossen »

Zoplikon är Bensoliknade och beroendeframkallande. Att läkaren är ogin att ge dig, är just för beroenderisken.
Jag har Quetiapine att sova på, ickeberoendeframkallande. Kan rekommendera den.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Jag är seg som en gammal deg. Skulle egentligen gått backarundan men tror jag hoppar det. Segt sinne och branta backar no no.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1722
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Hur mår du?

Post by Safir »

Nissegossen wrote: 02 Jul 2022, 05:40 Zoplikon är Bensoliknade och beroendeframkallande. Att läkaren är ogin att ge dig, är just för beroenderisken.
Jag har Quetiapine att sova på, ickeberoendeframkallande. Kan rekommendera den.
Jag rekommenderar inte quetiapin. Provat den två gånger för sömnen, först direktverkande -hjälpte ej, sen depot - fick ökad ångest av den.
Fast det är väl individuellt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19383
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur mår du?

Post by Krokus »

Safir wrote: 02 Jul 2022, 09:54 Fast det är väl individuellt.
Ja, verkligen. Vissa sover gott på Propavan, medan jag får myrkrypningar från helvetet av Propavan. Kan således inte somna på 2h om jag tar den medicinen. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1722
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Hur mår du?

Post by Safir »

Krokus wrote: 02 Jul 2022, 10:00
Safir wrote: 02 Jul 2022, 09:54 Fast det är väl individuellt.
Ja, verkligen. Vissa sover gott på Propavan, medan jag får myrkrypningar från helvetet av Propavan. Kan således inte somna på 2h om jag tar den medicinen. :?
Samma här … fick propavan i början, kunde ta en tablett men läkaren sa att jag skulle ta två såna och ingen insomningstablett. På två propavan låg jag vaken och sparkade hela natten typ.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur mår du?

Post by Nobel »

Helt ok.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Jag blev väldigt seg dagen efter propavan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Hur mår du?

Post by MsTibbs »

Jag mår jättebra! Vet att jag drömde nått bra men minns inte vad. Sen är jag ledig lördag så jag kan läsa bok hela dagen!!!
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Jag mår bra, fast jag var sleten i morse. Bestämde mig för att ta en soft dag. Det är varmt ute och alla fönster är öppna så jag hör stadens brus, samtidigt som jag lyssnar på indisk musik och dricker en öl. Har fina indienkläder på mig och bara njuter av sommaren - inomhusifrån, ibland är det oxå livskvalité.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hur mår du?

Post by Cosmos »

Jag gillar Quetiapin och har 200 mg till natten. Propavan ger krypningar och sedan dagen efter är jag seg hela dagen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply