Legalisera droger?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Post Reply

Vill du legalisera droger?

Ja
3
12%
Nej
13
52%
Endast cannabis
5
20%
Tveksam
4
16%
 
Total votes: 25

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Jag litar på min egen erfarenhet mer än dina studier som du hittar på internet!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Jag har förstått det.. Men det är lite det som är kruxet med droger, dom förändrar hur man tänker kring saker i och med deras effekt.. Men visst, klart du ska försvara vad du står för..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Det är synd att cannabis blir svartmålat, när det är en bättre drog än alkohol. Särskilt av personer som saknar egen erfarenhet. Cannabis är ett bättre alternativ för många.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Tycker att bägge droger för med sig risker av olika form.. Alkohol tappar man omdömet av men cannabis blir man "passiv" av..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Vad är det för fel med att - då och då- sitta och röka och vara lycklig och " passiv". Håller med om att överbruk inte är bra, men om man röker då och då är det en perfekt drog.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Poängen är att folk inte hanterar det du kallar "då och då" utan hamnar i missbruk och tar sig inte ur det... Det är nog så att en del klarar att ha ett litet bruk men man har gjort det illegalt för att man övervägt riskerna med fördelarna och sagt att "risken att människor fastnar i träsket är större än den "eufori" som drogen i sig ger"....

Vem som helst skulle gilla att röka hasch tror jag..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Jag tror att man har gjort det olagligt för att alla droger utom alkohol bara " ska" vara olagliga. Av lathet och bekvämlighet kan man säga. Men nu finns det ju ställen på vår jord där det är lagligt. Ska man utreda saken ska man titta på de områdena.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Jag tror inte att det är så.. Låter konstigt att man ville styra så att alkohol skulle få vara den ända tillåtna drogen.. Jag tippar på att alkohol har funnits med så länge och är så insprängt i vårat samhälle att vi inte blir av med det.. Cannabis är betydligt nya tror jag.. Men sen exakt vilka risker var drog medför och hur det ser ut vet jag inte.. Generellt sätt har jag fått med mig att man inte ska ta droger men jag vet att många använder dom ändå!

Som sagt.. Att titta på samhället med skepsis är svårt men min uppfattning är att många med cannabisbruk vill svartmåla regeringen för att cannabis inte är tillåtet..
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12938
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 13 Mar 2022, 14:16 Här är ett citat från en sökning på google

Stora mängder dagligen kan medföra ett fysiskt beroende. Den som röker cannabis blandat med tobak får på mycket kort tid ett psykiskt och fysiskt beroende av nikotin. Abstinensbesvär vid missbruk av cannabis är sömnrubbningar, nervositet, svettningar samt dålig matlust.
Nu står det faktiskt nikotin. Det finns inte i cannabis.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Tolkade som att den här raddan "Abstinensbesvär vid missbruk av cannabis är sömnrubbningar, nervositet, svettningar samt dålig matlust. " bara var på grund av cannabisen och egentligen är det ett dumt citat om det är nikotinet som orsakar utsättningssymptomen och inte cannabiset.. Sökte på Fysiska utsättningssymptom vid cannabis utsättning.. typ..

Egentligen är jag ingen expert utan tänkte det kunde leda någon stans bara.. Varför är det intressant att jag inte röker och ni gör det t.ex.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Här är ett annat sökresultat

"Det är inte säkert att du märker så stor skillnad precis när du slutar. Efter någon/några dagar är det vanligt med svettningar, sömnstörningar, irritation, oro, orolig mage, snuva och hosta. En del får intensiva, konstiga, drömmar. Abstinenssymptomen visar att kroppen och hjärnan anpassar sig till livet utan cannabis."

https://www.google.com/search?client=fi ... s+cannabis+
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Precis. Du kommer alltid dragandes med citat som inte betyder så mycket.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply