Valet 2022

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Vilket parti kommer du att rösta på?

Vänsterpartiet
8
28%
Miljöpartiet
2
7%
Socialdemokraterna
5
17%
Centerpartiet
0
No votes
Liberalerna
2
7%
Moderaterna
3
10%
Kristdemokraterna
1
3%
Sverigedemokraterna
5
17%
Annat parti
2
7%
Blankt/får eller vill inte rösta
1
3%
 
Total votes: 29

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Valet 2022

Post by Nissegossen »

Det vet man inte, det ingår i Schizofreni spektrat och kan utvecklas till Schizofreni, vi skall inte ställa diagnos mot diagnos att vara sjuk i det här helvetet är nog.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25905
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Valet 2022

Post by Leakim97 »

Schizotyp personlighetsstörning som Krokus har ingår i schizofreni spektrat ja det stämmer och det kan utvecklas till schizofreni.

Det finns ju olika personlighetsstörningar och Schizotyp är nog den allvarligaste varianten eller iallafall en av dem.

Men det finns andra personlighetsstörningar som inte alls är lika funktionsnedsättande som schizofreni och med de personlighetsstörningarna är det säkert svårt att få sjukersättning.

Kan inte se hur man skulle kunna få sjukersättning för att man har narcissistisk personlighetsstörning tex.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19388
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Valet 2022

Post by Krokus »

Nissegossen wrote: 06 Aug 2022, 17:17 Du kan med otur utveckla Schizofreni krokus och akta dig för metaamfetamin du kan få kronisk psykos på det.
Mm, precis. Det är säkert därför som jag fortfarande tar Abilify, trots att det var många år sedan senaste psykosen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19388
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Valet 2022

Post by Krokus »

Geta wrote: 06 Aug 2022, 17:22 Är det vanligt att man blir sjukpensionerad om man har en personlighetsstörning?
Tja, tydligen är jag såpass handikappad att jag inte klarar av att jobba. Det är arbetsförmåga som bedöms. Jag har försökt plugga och jobba. Det går inte. Jag sover på arbetstid.

Skulle gissa på att personer med emotionell instabilitet (borderline) ofta har sjukersättning pga mycket ångest m.m. även jag lider av mycket ångest.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19388
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Valet 2022

Post by Krokus »

Leakim97 wrote: 06 Aug 2022, 17:49 Kan inte se hur man skulle kunna få sjukersättning för att man har narcissistisk personlighetsstörning tex.
Personer med narcissistisk personlighetsstörning vill nog inte ha det på papper. Inte riktigt något att "skryta" med. Hoppas att du förstår vad jag menar. De brukar utnyttja och förstöra för andra. Inte helt lätt att få dem att gå till vården för en utredning. De är väl perfekta enligt dem själva.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25905
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Valet 2022

Post by Leakim97 »

Krokus wrote: 06 Aug 2022, 20:00
Leakim97 wrote: 06 Aug 2022, 17:49 Kan inte se hur man skulle kunna få sjukersättning för att man har narcissistisk personlighetsstörning tex.
Personer med narcissistisk personlighetsstörning vill nog inte ha det på papper. Inte riktigt något att "skryta" med. Hoppas att du förstår vad jag menar. De brukar utnyttja och förstöra för andra. Inte helt lätt att få dem att gå till vården för en utredning. De är väl perfekta enligt dem själva.
Nej och de kommer aldrig at erkänna att de har den störningen heller. Mitt ex hade mycket narcissism och det sabba allt. Ja de manipulerar och utnyttjar och förstör. De är giftiga rent utsagt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19388
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Valet 2022

Post by Krokus »

Leakim,

Precis! Obehagliga typer. Hoppas att du har kunnat återhämta dig från exet!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Valet 2022

Post by Geta »

Det blir problem om man aldrig har jobbat och får sjukersättning direkt
att ersättningen blir väldigt låg. Man tjänar på att ha jobbat ett antal år.
Det blir kanske förändring om garantipensionen höjs.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Valet 2022

Post by MsTibbs »

Liberalerna tveklöst.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13412
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Valet 2022

Post by zoegas »

Den "Vitboken" som det skrivits om är skriven av en partimedlem. :oops:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Valet 2022

Post by Geta »

Sverigedemokraternas vitbok.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Valet 2022

Post by memphis »

Jag minns när Sverigedemokraterna var nya. Då gick en skinhead runt och la partiets propaganda i brevlådorna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply