Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Saken är den att jag hörde en röst jag inte kände igen. Den sa sig vara min kompis och att jag skulle ta livet av mig. Men jag lyckades somna.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Det låter obehagligt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Ja, usch, det var det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Rösten jag inte känner igen är på mig och säger att jag måste dö. Dessutom har jag ont i magen och mellangärdet. Jag måste orka med begravningen imorgon, vet inte vad jag ska göra. Jag kanske testar att vara vaken i natt. Jag ringde AE och beskrev mina symptom och hon jag pratade med sa att mina besvär skulle kunna härledas från huvudet. Jag fick inte ta extra Stesolid, men det kommer jag att göra i alla fall. Ska faktiskt gå ut i köket och ta mig ett par, tre stycken. Lindras magvärken vet jag att det är psykiskt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18997
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Bensodiazepiner brukar inte funka på psykotiska röster, bara så att du är medveten om det.

Det är nog bättre om du sover i natt, så att du inte riskerar att somna på begravningen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Okej. Jag tog en Stesolid nyss. Vill bli av med magvärken. Rösten är där, men lite i bakgrunden nu. Inte så högljudd.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det har inte blivit ett samtal till AE på minst tre månader. Jag vill ringa dem och gråta ut, men det ska jag inte göra. En bra karl reder sig själv, det är devisen jag försöker leva efter.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Akutenheten

Post by Cosmos »

Vad bra Fantasio! Du behöver hitta styrkan i dig själv, för den har du. AE kanske blir trötta på dig när du ringer hela tiden och vill ha mer Stesolid. Kan inte heller förstå varför du inte tar den Stesolid du har på köksbordet. De blir inte gamla på något år bara. Dumheter.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

En kväll utan att ringa AE är en bra kväll. Jag har inte ringt dem på flera månader då mitt mående varit rätt bra. Jag är ångestfri och det känns lyxigt. Lite röster kan jag ta, så länge som de inte skriker på mig och uppträder konstant. Tänk så ofta jag ringt dem och det vid kraftigt ångestpåslag. Jag har som mål att ha ett helt år utan inläggning.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Akutenheten

Post by amandara »

Skönt att du mår så pass bra!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Tack, Amandara! Jag har slutat att ta Stesolid, lägger dem i en burk. Den börjar fyllas upp.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Akutenheten

Post by amandara »

Gott att känna att du klarar dig utan
Post Reply