tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Cosmos »

mrsearlgrey:

Du har ju lätt att uttrycka dig, det märks i dina videos. Men jag vet att det där kan vara lite lurigt. Man kan ändå ha svårt att umgås med andra fast den egna kapaciteten är bra. Känner igen det från mig själv, jag har haft en helt fruktansvärd social ångest tidigare i livet. Som en tröst kan jag säga att det blir bättre med åren.

Träffpunkter och DV är nog bra även om jag hade lite otur och råkade ut för riktiga praktarslen till personal. Sedan varierar det ju hur funktionsnivån är på besökarna. Det är inget kul att tillhöra föreningar och träffpunkter för kroniker t ex. Jag är väl iofs också kroniker men, ja min funktionsnivå är ju ganska hög trots allt. Så är ju även din mrsearlgrey.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by memphis »

Jag är också högfungerande men inte socialt. Tycker helt enkelt inte så mycket om att pladdra på om dikten och datten.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Geta »

Jag trivdes på Dagcentret men personalen ville ändå sätta krokben för
oss. Jag tyckte det var roligt med hantverk. Det har varit intressant att
träffa många olika personer med psykisk ohälsa. Risken är att missbrukare
tar över.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by memphis »

Precis Geta. Det blir så med blandat av " daglediga".
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by mrsearlgray »

cosmos: ja har oftast inte problem att uttrycka mig men tycker det är väldigt jobbigt att starta konversation, har haft social fobi förut när jag precis insjuknande men det är mycket bättre nu men har alltid haft svårt att börja prata med folk, när jag gick ut gymnasiet hade jag inte ens sagt ett ord till många av mina klasskamrater ens. gick en målarkurs i skolan också i ett halvår och pratade inte en enda gång med någon... men men, lyckades hitta en träffpunkt här i skövde som jag ska kontakta och se om det kan vara något. :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1615
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by SpaceCorp »

Jag gillar inte heller biverkningarna.. men jag tror inte jag kommer
kunna sluta med medicinerna som det ser ut nu.
Har för kraftiga positiva symptom som inte verkar minska än verkar
det som. Men jag hoppas i framtiden att dom minskar så jag kan
minska på medicin dosen. Jag har lite lust att testa byta medicin
men jag har testat det förut och det gick inte bra.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Nissegossen »

mrsearlgray wrote: 06 Jul 2021, 20:07 cosmos: ja har oftast inte problem att uttrycka mig men tycker det är väldigt jobbigt att starta konversation, har haft social fobi förut när jag precis insjuknande men det är mycket bättre nu men har alltid haft svårt att börja prata med folk, när jag gick ut gymnasiet hade jag inte ens sagt ett ord till många av mina klasskamrater ens. gick en målarkurs i skolan också i ett halvår och pratade inte en enda gång med någon... men men, lyckades hitta en träffpunkt här i skövde som jag ska kontakta och se om det kan vara något. :)
Har dansat i Boulognerskogen i Skövde iklädd modell 58 och marschkängor.Vi fick åka godståg från Karlstad till Skövde då regementets PV-Troppar skulle samöva med motoriserat infanteri samt stridsvagnar. Det på vintern vi gjorde ett längre stopp vid någon järnvägsknut, där kom varm mat i tjocka plastpåsar rykande varmt, det serverades Rimmad oxbringa och rotmos, jättegott de kockarna kunde laga god mat. Ett måste i värnplikten unga soldater med tillgång till skarpa vapen som kan fixa skarp ammunition är inget man serverar dåligt smakande mat till.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Nissegossen »

Du har Geta som granne i Skövde eller Skara
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by mrsearlgray »

Nissegossen wrote: 07 Jul 2021, 06:19
mrsearlgray wrote: 06 Jul 2021, 20:07 cosmos: ja har oftast inte problem att uttrycka mig men tycker det är väldigt jobbigt att starta konversation, har haft social fobi förut när jag precis insjuknande men det är mycket bättre nu men har alltid haft svårt att börja prata med folk, när jag gick ut gymnasiet hade jag inte ens sagt ett ord till många av mina klasskamrater ens. gick en målarkurs i skolan också i ett halvår och pratade inte en enda gång med någon... men men, lyckades hitta en träffpunkt här i skövde som jag ska kontakta och se om det kan vara något. :)
Har dansat i Boulognerskogen i Skövde iklädd modell 58 och marschkängor.Vi fick åka godståg från Karlstad till Skövde då regementets PV-Troppar skulle samöva med motoriserat infanteri samt stridsvagnar. Det på vintern vi gjorde ett längre stopp vid någon järnvägsknut, där kom varm mat i tjocka plastpåsar rykande varmt, det serverades Rimmad oxbringa och rotmos, jättegott de kockarna kunde laga god mat. Ett måste i värnplikten unga soldater med tillgång till skarpa vapen som kan fixa skarp ammunition är inget man serverar dåligt smakande mat till.
haha bolulongerskogen är numera en badplats, dom tömde dammen och gjorde rent och la ny sand så nu kan man bada där, brukar vara helt smockfullt på sommrarna nu :)

tror jag har läst nånstans att Geta bor i Skaraborg någonstans ;)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Geta »

Det stämmer! Har pendlat mellan flera städer i Skaraborg.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by memphis »

Jag har också bott i Skaraborg! Dels i själva Skara, och sen i en liten ort som heter Jung. Har även bott utanför Falköping.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?

Post by Krokus »

Min ena brorsa är född i Lidköping, eftersom min mamma bodde där ett tag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply