Finns kvinnor och män?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Krokus »

https://svtplay.se/video/32181591/fran- ... -pa-karlek

En ny serie på svt, har inte sett den själv. Får se om jag orkar.
Cosmos wrote: 23 Aug 2021, 16:47 Visst ska man acceptera transsexuella! Jag är den första att skriva under på detta. Frågeställningen här är om könsskillnader finns som realitet eller om allt bara handlar om föreställningar i våra huvuden.
Med tanke på kvinnors och mäns olika nivåer av hormoner skulle jag säga att det är skillnad på män och kvinnor. De uppenbara fysiska skillnaderna mellan benen känner alla redan till.

Däremot vettefan om de som vill göra alla könlösa är samma personer som värnar om transsexualism? Det låter i alla fall motstridigt. :eh:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Geta »

Jag tror att målet är att lösa upp familjekonstellationer. Då går det
lätt att manipulera folk dit man vill.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Cosmos »

Ja, det är det jag menar med att feminism i den formen vi har i Sverige, är en marxistisk ideologi där alla människor lever som enskilda satelliter och går att styra vart man vill. Otäckt när man väl börjar tänka på det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Klankedinken »

Peterson hävdar att det kommer att ske en revolution USA pg.a. universiteten pushar genusfrågor.. I sverige är detta typ av tänk fortfarande i minoritet. Det är tur!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Cosmos »

memphis wrote: 23 Aug 2021, 20:11 Har aldrig riktigt förstått varför det förhållandet att andra har det sämre ska göra en nöjdare. Men det fungerar väl så. Det erkänner jag.
Tycker inte jag själv är sådan och det ska också till mycket för att jag ska bli avundsjuk. Numer är jag dock avundsjuk på de som kan resa utan problem eftersom jag börjar bli så skröplig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Klankedinken »

Trots att du haft så dålig hälsa har du varit med om många äventyr!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 09:06
memphis wrote: 23 Aug 2021, 20:11 Har aldrig riktigt förstått varför det förhållandet att andra har det sämre ska göra en nöjdare. Men det fungerar väl så. Det erkänner jag.
Tycker inte jag själv är sådan och det ska också till mycket för att jag ska bli avundsjuk. Numer är jag dock avundsjuk på de som kan resa utan problem eftersom jag börjar bli så skröplig.
Egentligen borde ingen resa runt massor nu, med tanke på Coronaviruset. Men jag förstår vad du menar. Styrkekram!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 09:02 Ja, det är det jag menar med att feminism i den formen vi har i Sverige, är en marxistisk ideologi där alla människor lever som enskilda satelliter och går att styra vart man vill. Otäckt när man väl börjar tänka på det.
Jag följer ett feministiskt konto på Instagram, där män inte är välkomna (det är ett privat konto där ägaren måste godkänna alla följare). Kan erkänna att jag är rätt trött på ägarens idéer och regler. Samtidigt fortsätter jag att följa kontot, eftersom det är en hel del humoristiska men samtidigt tragiska berättelser som delas.

Men just ägaren till kontot är helknäpp! Gillar inte henne. Hon vill bara att alla ska tycka synd om henne av olika anledningar. Dessutom säger hon gång på gång att det inte är kvinnors uppgift att undervisa män i jämställdhetsfrågor.

Annars kan jag tipsa om Attila Yoldas. En man som skriver om jämställdhet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 24 Aug 2021, 10:55
Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 09:02 Ja, det är det jag menar med att feminism i den formen vi har i Sverige, är en marxistisk ideologi där alla människor lever som enskilda satelliter och går att styra vart man vill. Otäckt när man väl börjar tänka på det.
Jag följer ett feministiskt konto på Instagram, där män inte är välkomna (det är ett privat konto där ägaren måste godkänna alla följare). Kan erkänna att jag är rätt trött på ägarens idéer och regler. Samtidigt fortsätter jag att följa kontot, eftersom det är en hel del humoristiska men samtidigt tragiska berättelser som delas.

Men just ägaren till kontot är helknäpp! Gillar inte henne. Hon vill bara att alla ska tycka synd om henne av olika anledningar. Dessutom säger hon gång på gång att det inte är kvinnors uppgift att undervisa män i jämställdhetsfrågor.

Annars kan jag tipsa om Attila Yoldas. En man som skriver om jämställdhet.
Det är så där med liberalerna.. Dom ändrar sig så fort det passar deras agenda!
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Finns kvinnor och män?

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 24 Aug 2021, 10:55
Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 09:02 Ja, det är det jag menar med att feminism i den formen vi har i Sverige, är en marxistisk ideologi där alla människor lever som enskilda satelliter och går att styra vart man vill. Otäckt när man väl börjar tänka på det.
Jag följer ett feministiskt konto på Instagram, där män inte är välkomna (det är ett privat konto där ägaren måste godkänna alla följare). Kan erkänna att jag är rätt trött på ägarens idéer och regler. Samtidigt fortsätter jag att följa kontot, eftersom det är en hel del humoristiska men samtidigt tragiska berättelser som delas.

Men just ägaren till kontot är helknäpp! Gillar inte henne. Hon vill bara att alla ska tycka synd om henne av olika anledningar. Dessutom säger hon gång på gång att det inte är kvinnors uppgift att undervisa män i jämställdhetsfrågor.

Annars kan jag tipsa om Attila Yoldas. En man som skriver om jämställdhet.
vad heter hon?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Krokus »

Mrsearlgray,

Mansbebisar
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply