Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag brukar bli besatt av mat om kvällarna. Gör planer inför morgondagen, men de blir aldrig av, tyvärr.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag brukar skriva in "Hemköp meny" på Google så kommer menyn fram. Men det var förra veckans matsedel. Jag kliade mig i skallen och undrade vad som stod på. Då kom jag på att det är söndag och veckans meny läggs upp på måndagen, oklart hur dags. Jag är inte säker, men tror att jag fick tag i matlådor två gånger denna vecka trots att jag var sent ute.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Panerad fylld fylld fisk med remouladsås eller cevapcici med mustig paprikasås är på matsedeln imorgon. Kan inte bestämma mig vilken jag vill ha. Pannbiff med lingongräddsås eller kyckling med currysås och ris är det på tisdag. Lingongräddsås kanske går ned trots att jag ej tycker om lingon i mat.

Fast jag kanske skippar lunchlådan och går till Spicy hot istället.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det har blivit mycket frysrätter, fryst pyttipanna och frysta köttbullar sedan mina föräldrar gick bort. Har ingen ork, lust eller motivation att ta mig till affären på förmiddagen för dagens varma lunchrätt. Jag har både köttbullar och rödbetssallad i kyl o frys, får väl leva på det imorgon.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Porterstek med gräddsås och grönsaker och inbakad fisk med potatismos och kall sås står på menyn imorgon. Kanske att jag kommer iväg till affären. Jag glömde köpa pyttipanna och köttbullar idag. Har inget att äta förutom knäckebröd och flingor.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kanske kommer jag iväg till affären imorgon. Vet inte vad det är för mat, då Internetsidan inte uppdateras förrän på måndag morgon.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag ville jag inte gå ut. Som tur var hade jag fil, knäckebröd och några köttbullar att äta. Jag är inte hungrig då jag mest legat på sängen under onsdagen. Det är bra att bygga upp ett lager av mat så man har att ta av när man får sådana dagar.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Som vanligt har jag svåra matfantasier. Jag glömde att köpa köttbullar och pyttipanna i affären. Har bara knäckebröd att äta. Lunchlådan som jag tog som middag mättade bara för stunden.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 20 Jan 2022, 21:30 Som vanligt har jag svåra matfantasier. Jag glömde att köpa köttbullar och pyttipanna i affären. Har bara knäckebröd att äta. Lunchlådan som jag tog som middag mättade bara för stunden.
Ja, jag funderar på Max ikväll.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Max gillar jag, men det är en bra bit att gå. Vill helst äta maten ifred i min lägenhet. Burgarna hinner kallna innan jag är hemma. Har du någon favoritburgare, Zoidar?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24534
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 20 Jan 2022, 21:49 Max gillar jag, men det är en bra bit att gå. Vill helst äta maten ifred i min lägenhet. Burgarna hinner kallna innan jag är hemma. Har du någon favoritburgare, Zoidar?
Nja, har ett favoritställe, men det är en pub/restaurang. De tar en dryg hundring för burgare, men de är top notch!

På Max gillar jag tripple cheese.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon står hackad ångbåtsbiff med stekt lök och kyckling i currysås och ris på menyn. Jag hinner gå till mataffären vid elva och sedan ta mig till Spiranmottagningen för mitt läkarsamtal. Fast jag är sugen på asiatisk mat också.
Post Reply