10 kg - utmaning

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: 10 kg - utmaning

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 30 Jan 2022, 14:57 Jo, vi har godiset i skafferiet och glassen i frysen. Det vore nog enklare för mig med nolltolerans mot godis.
Förstår! När jag är hos föräldrarna ligger det framme gottis, alltid svårt att låta bli.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: 10 kg - utmaning

Post by Krokus »

Hehe, ja! Bäst att tejpa ihop munnen. Eller tejpa ihop händerna? 🙊
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1615
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: 10 kg - utmaning

Post by SpaceCorp »

Jag tycker inte godis är så gott, så jag har tur där. Vi åt inte så mycket godis när jag växte upp, kanske därför.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: 10 kg - utmaning

Post by Zoidar »

SpaceCorp wrote: 30 Jan 2022, 15:15 Jag tycker inte godis är så gott, så jag har tur där. Vi åt inte så mycket godis när jag växte upp, kanske därför.
Jag gillar glass mer än godis. Glass är liksom junkfood nr 1.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: 10 kg - utmaning

Post by Klankedinken »

Jag har nästan slutat med glass men jag har börjat köpa ben n jerrys.. låter konstigt det där.. Jag menar att jag gått från gb-glass till lyxvarianten!
Annars är neverstop gott och chips går alltid ner..

Kan berätta att jag inte ätit något godis nu i helgen, dels för att jag varit till tandläkaren men mitt resonemang är att jag ska äta på fasta timmar och inte äta mig mätt på godis, har tidigare använt godis som depå för att kompensera alla kcal jag bränt under promenader!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: 10 kg - utmaning

Post by Krokus »

Ibland tänker jag följande: en fördel med att vara fattig är att inte ha råd med glass och godis.

Fast det var innan jag träffade min sambo, som jobbar 8-17 och därmed tjänar pengar.

Och då kommer frågan: vad ser han hos mig? Enligt honom sitter inte mitt värde och personlighet i min inkomst. Bra det! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5518
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: 10 kg - utmaning

Post by Koi »

Mina promenader och inget godis har gjort att jag tappat 5 kg sen jag blev utskriven.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: 10 kg - utmaning

Post by amandara »

97.4 kg ner, 1.4 kg sen i måndags. Äter jag bara som en ska så går jag ner i vikt. Det vet jag. Men så är det choklad och ölträsket...... Men nu har jsg skött mig. Gött med viktnedgång, det behövde jag - för att hålla i och hålla ut.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: 10 kg - utmaning

Post by Krokus »

Bra jobbat Amandara! Igår åt jag ingen mat på kvällen, åt mackor och O'boy istället. Inte bra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: 10 kg - utmaning

Post by Klankedinken »

Rekommenderar inte en påse polly och jeagermiseter som jag kör på nu!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: 10 kg - utmaning

Post by Zoidar »

Jag äter overnight oats fyra-fem gånger per dag. :thumbup:

Har nästan inget sötsug alls på det.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Re: 10 kg - utmaning

Post by Herring »

Slutat med glass?
Post Reply