Finns kvinnor och män?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Finns kvinnor och män?

Post by mrsearlgray »

tack! följer också en del feministiska personer på instagram men känner inte igen henne :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Klankedinken »

Känner mig redan förolämpad
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Cosmos »

Jag känner mig förolämpad av feminist- och queeraktivister som förstör attityden till kvinnor och oss som är gay. Vilken man gillar att bli kölhalad som våldtäktsman, förtryckare och misshandlare när man försöker vara juste och rättvis. Allt är männens fel i feministernas värld, t o m fula hus. Och HBTQ-rörelsen har för längesedan passerat gränsen för det acceptabla i sin "marknadsföring". Sådana som Tiina Rosenberg och hennes gelikar ger väldigt negativa vibbar som får oss att framstå som militanta stöveltrampare.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Klankedinken »

Fattar inte riktigt men det är inte rätt att dra alla över samma kam.. Det är nog så att de flesta sållar sig till människor som är lika säg själva och att va tydlig med vem man är drar till sig likasinnade!

Jag känner att jag inte hör hemma någonstans så jag har ingen identitet och man behöver bekräftelse från andra människor "stöd" för att vara sig själv. Man måste bli accepterad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 14:48 Jag känner mig förolämpad av feminist- och queeraktivister som förstör attityden till kvinnor och oss som är gay. Vilken man gillar att bli kölhalad som våldtäktsman, förtryckare och misshandlare när man försöker vara juste och rättvis. Allt är männens fel i feministernas värld, t o m fula hus. Och HBTQ-rörelsen har för längesedan passerat gränsen för det acceptabla i sin "marknadsföring". Sådana som Tiina Rosenberg och hennes gelikar ger väldigt negativa vibbar som får oss att framstå som militanta stöveltrampare.
Alla män är inte våldtäktsmän, däremot är de flesta som våldtar just män.

Jag håller med dig i att feminister ger kvinnor en sorglig stämpel. I grunden var feminism något bra, som t ex rösträtt, rätt till utbildning osv. Nu verkar det mer vara att "hela manssläktet är ondskans påfund". Konstigt, i och med att ingen bestämmer i fosterstadiet vilket kön som barnet ska få.

Hur tycker du att orättvisor ska bekämpas? Du verkar vara väldigt för individen i samhället. Finns det orättvisor enligt dig?

En sak som jag har tänkt på när det gäller uppfostran av barn, är att det oftare är pappan som drar än mamman, vid skilsmässor. Hur påverkar det barnen? Och ja, jag är medveten om att ena föräldern kan dö under barnens uppväxt, men det är inte samma sak. Nu menar jag att ena föräldern skiter i sina barn.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Nissegossen »

Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Cosmos »

Krokus:

Det stämmer att jag är fokuserad på individen och individens ansvar för sina handlingar. Det är hos individen allt börjar vare sig det gäller ont eller gott.

Orättvisa är det när man blir anklagad för något man inte gjort. Orättvist är det att döma ut en hel grupp när några i gruppen har gjort bort sig, t ex att det finns psykiskt sjuka som begår våldsbrott men media smetar ut det över hela gruppen.

Det är orättvist att sjuksköterskor har mindre i lön än de maskintekniker som ser till att apparaterna fungerar. Lönerna för att vårda och hjälpa människor är sorgligt låga. Samtidigt betalas deras löner med skattepengar så då är löneökningar begränsade. Män jobbar ofta i privata sektorn där lönerna är betydligt högre. Så det blir lite som att jämföra äpplen och päron när det handlar om löner. Men jag tycker inte att män och kvinnor värderas olika som grupper. Men det feministerna vill trumma in i våra skallar är att män är djur och kvinnor deras offer. Det är att objektifiera och undergräva kvinnors självständighet gentemot männen. Det är illa, riktigt illa. Kvinnor är starka och självgående och i regel absolut inga offer.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Geta »

Alla män är talibaner sa Gudrun Schyman. Det finns mammor som inte
låter barnen träffa sina pappor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Cosmos »

Min systers f d sonhustru hittade på historier om misshandel av henne och barnen så min systerson fick inte träffa barnen alls under lång tid. Nu är ju barnen vuxna för längesedan och kan själva avgöra om de vill träffa honom. Men han var svårt deprimerad under den här tiden.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Krokus »

Nu ska jag besvara Cosmos! Orkade inte igår kväll. :)
Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 16:11 Orättvisa är det när man blir anklagad för något man inte gjort. Orättvist är det att döma ut en hel grupp när några i gruppen har gjort bort sig, t ex att det finns psykiskt sjuka som begår våldsbrott men media smetar ut det över hela gruppen.
Javisst! Däremot är de flesta som begår våldtäkt män. Därmed inte sagt att alla män är våldtäktsmän! Extrema feminister hävdar dock att man ska utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän, vilket skapar rädsla hos kvinnor (och gaymän). Är du rädd för att vara ute och gå ensam? Det är jag, men är mer rädd för rån än överfallsvåldtäkt.
Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 16:11 Lönerna för att vårda och hjälpa människor är sorgligt låga.
Ja, även manliga sjuksköterskor tjänar dåligt i förhållande till sin utbildning. Tre års utbildning på högskola. En högskoleingenjör har också tre års utbildning, främst män som går det programmet. Högskoleingenjörer sitter nog främst vid en dator 8-17.

En sak som jag tänkte på igår var att vi skulle applådera för de som jobbar inom vården när covid-19 var nytt. De förtjänar semester och högre lön! De riskerar livet dagligen. Det kan man inte säga att högskoleingenjörer gör när de sitter vid datorn.
Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 16:11 Men det feministerna vill trumma in i våra skallar är att män är djur och kvinnor deras offer.
Mm, det påminner om det som jag skrev tidigare, att kvinnor ska utgå från att män är farliga. :(
Geta wrote: 24 Aug 2021, 18:44 Alla män är talibaner sa Gudrun Schyman. Det finns mammor som inte låter barnen träffa sina pappor.
Haha, hjälp! Vilket ordval! Skratta eller gråta? :shock:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Schizofreni »

Cosmos wrote: 24 Aug 2021, 14:48 Jag känner mig förolämpad av feminist- och queeraktivister som förstör attityden till kvinnor och oss som är gay. Vilken man gillar att bli kölhalad som våldtäktsman, förtryckare och misshandlare när man försöker vara juste och rättvis. Allt är männens fel i feministernas värld, t o m fula hus. Och HBTQ-rörelsen har för längesedan passerat gränsen för det acceptabla i sin "marknadsföring". Sådana som Tiina Rosenberg och hennes gelikar ger väldigt negativa vibbar som får oss att framstå som militanta stöveltrampare.
Det visar väl att begreppet "feminism" förefaller ha kidnappats av några med en helt annan agenda än jämlikhet.
Manshatande är givetvis inte = Feminism även om det är en skönt kategoriserande åsiktsvägg att luta sig emot för en del med en helt annan agenda.

Falskskyltade feminister skapar ju inga framgångar för feminismen, vilket gör att man på flera sätt och ur flera synvinklar verkligen kan och bör ifrågasätta om de verkligen är feminister. I så fall vilka feminister? Om män är som djur så vill väl inte dessa feminister dela rättigheterna med djuren?

Att i praktiken skapa ett hat mot kvinnor och kvinnliga frågor ska inte kallas feminism för det har det aldrig varit. Det är snarare ett väldigt okvinnligt och osmidigt sätt att agera.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Geta »

Jag tror inte att det är så populärt längre att kalla sig feminist bland
politiskt korrekta.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply