Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

Har precis varit ute på den dagliga hundrundan, nu sitter vi i solen, det är sommarväder
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Kollar en plats i solen.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3855
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad gör du just nu?

Post by 1Dave »

Sitter i hobbyrummet med en kopp kaffe/alternerar med träning i gymmet. har inget jobb på schemat förens den 27:e Maj. Så känns rätt avslappnat.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad gör du just nu?

Post by Cosmos »

Sitter och undrar över vilket det säkraste sättet att ta livet av mig. Verkligen tungt nu.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3855
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad gör du just nu?

Post by 1Dave »

Cosmos wrote: 18 May 2022, 16:12 Sitter och undrar över vilket det säkraste sättet att ta livet av mig. Verkligen tungt nu.
Inte pratat med mottagningen om det?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Cosmos wrote: 18 May 2022, 16:12 Sitter och undrar över vilket det säkraste sättet att ta livet av mig. Verkligen tungt nu.
Har du fått diagnosen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

Cosmos wrote: 18 May 2022, 16:12 Sitter och undrar över vilket det säkraste sättet att ta livet av mig. Verkligen tungt nu.
Cosmos, kämpa!
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13389
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad gör du just nu?

Post by Jocke »

Du söker hjälp via oss, har man en plan för detta så visar man det oftast inte utåt, utan man spelar ett spel typ. Men ditt fall är nog så allvarligt, så sök adekvat hjälp. Det kommer aldrig på fråga att tipsa om det enklaste vägen, för då förenklar man det i grunden komplicerade sättet. Nu höll jag nästan på med det! Vi är fel forum för detta, men telefonsamtal kan rädda livet. Det borde finnas symptomatiska sätt att kunna få den hjälp man behöver.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Cosmos wrote: 18 May 2022, 16:12 Sitter och undrar över vilket det säkraste sättet att ta livet av mig. Verkligen tungt nu.
Kan känna igen mig I det där. Men det blir bättre. For sure. Häromkvällen fantiserade jag om att kasta mig i en fångstgrop. Tyå en grop där man satt upp en massa spetsade spjut, som fanns i Västerbotten där jag kom från. Den där dödslängtan är obehaglig. Stay tuned....
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Livet är inte självklart. Man får erövra det.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad gör du just nu?

Post by Cosmos »

Nej jag har inte fått Huntingtondiagnosen än. Psykologen jag går hos vill att jag har en backup plan som är mindre destruktiv än det jag nu går igenom. Men det är mycket annat också. Kroppen befinner sig i förfall och jag vet inte hur jag ska vända utvecklingen till något jag kan acceptera. Det går ner så fort nu trots att jag inte ens är 70.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Programmet Kropp och Själ i P1 handlade om Huntingtons sjukdom igår.

https://sverigesradio.se/avsnitt/huntin ... ande-genen
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply