Vad står på schemat

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad står på schemat

Post by Nissegossen »

När jag gjorde mönstringen gick jag igenom bla ett intelligenstest och psykologen var sprickfärdig och ställde frågan, vill du veta din IQ? Mitt svar var nej. Hon blev besviken. De satte mig på underbefälsutbildning kunde inte neka till den, jag var uttagen, punkt. Gjorde ett anlags test på AMI när det var aktuellt då 33 år gammal och testet var inget intelligenstest utan bara ett anlagstest. Jag blev färdig först och satt bara av tiden resten, tills jag tänkte jag går härifrån. Lade lappen på hennes bord och gick. Testets referensgrupp var mönstrande värnpliktiga på en skala 1 till 9 hade jag en 9 vilket var de 4% som kom högst. Hur jag låg till där vet jag inte. Är nu ordentligt frånsprungen i den digitala eran.

Vid den tiden programmerade jag en dator med 1 och 0 det blev en slumpvariator vilket gjorde att man skulle gissa sig till vilken siffra det skulle bli. Han jag visade spelet för sade, du skall sitta på Pripps kontor och räkna löner. Jag straffade ut mig därifrån, jag ville inte sitta på ett lönekontor och räkna löner med en dator.

Ville överhuvudtaget inte sitta på ett kontor. Men hade jag antagit jobbet hade jag fått en gedigen erfarenhet av datorer
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad står på schemat

Post by Zoidar »

Eventuellt jobb kl. 15. Väntar på besked (klient som inte kan bestämma sig). Annars inget planerat.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad står på schemat

Post by Geta »

Träna, träna för att stärka benmusklerna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad står på schemat

Post by Cosmos »

Nu strax ska min samordnare ringa och diskutera lite om det här med behandlingshem. Känner mig väldigt kluven till detta.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad står på schemat

Post by Geta »

Cosmos,

Är du inte för gammal för behandlingshem?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad står på schemat

Post by Cosmos »

Det tror jag inte. Har ju gått mycket på AA och där är medelåldern 40+. Det aktuella behandlingshemmet kör med 12-stegsprogrammet vilket är grunden för bl a AA. Men det är klart, är det bara ungdomar så åker jag hem.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad står på schemat

Post by amandara »

Längtar tills jag ska få gå och lägga mig, vid 16.30 snåret. Orkar inte koncentrera mig på något eller kolla sociala medier eller något.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad står på schemat

Post by memphis »

Schemat är tomt ikväll. Det blir bara släppa ut hunden på en sista kisspaus vid 21, sen går jag till sängs. Är inte så intresserad av tv: n just nu. Kollar lite Youtube i sängen i stället.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad står på schemat

Post by mopa »

Jag har städat under diskhon, det behövdes verkligen. Varit o handlat, o lagat mat.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad står på schemat

Post by Krokus »

Idag ska jag äta lunch med sambons syster. Tanken var att jag skulle ta lite sovmorgon idag, så blev det inte.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad står på schemat

Post by Richard »

Jag ska till tandläkaren om två timmar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad står på schemat

Post by Nissegossen »

Håller på och gör glass, bara mat och medicin för övrigt i dag, kanske ringer någon och bjuder på någonting att dricka. Kanske mat med.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply