Klagotråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Klagotråden

Post by Krokus »

På min axel, ungefär där bh-bandet ligger, har jag fem myggbett! Igår blev jag såpass irriterad på dem, att jag satte ett skavsårsplåster på fyra av myggbetten. Nu kan jag ha bh-bandet på rätt ställe i alla fall.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klagotråden

Post by Geta »

Hit har inte myggorna hittat än.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Klagotråden

Post by amandara »

Js det är kul med golf Hercules. Man kan spela på träningsbanan utan grönt kort. Här kostsr det en hundring. Man kan oxå slå på drivingrangen och på puttbanan utan att det kostar något, mer än bollar till drivingrangen.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Klagotråden

Post by Hercules723 »

Då jag bodde på behandlingshem var till en plats där man kunde golfa. Är det driverange? Man la upp bollen på en peg och sedan drämde man till den och såg den flyga iväg, det var kul! Men det var ingen riktig golfbana. Tänk om jag har mer talang än Tiger Woods för golf. ;)
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Klagotråden

Post by amandara »

Ja du har nog en dold Tiger Woods i dig😄. Driving rangen är där det står en massa folk och slår ut på samma bana. Man kan köra med peg eller utan. Det är jäääla kul. Ibland går det bra ibland går det dåligt. Man får ta det med hull och hår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klagotråden

Post by memphis »

Har två blusar och ett par byxor som behöver strykas. Jag hatar att stryka.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Klagotråden

Post by Cosmos »

Nissegossen wrote: 12 Jun 2021, 04:27
Fantasio wrote: 11 Jun 2021, 12:56 Sverige har ett av världens högsta skattetryck. Vad gör vi för pengarna? Massimporterar främlingar och öser bidrag över dem. Strunta i pensionärerna, de kan gott leva på Whiskas.
Du kastar sten i ditt eget glashus, du jobbar inte, du borde själv äta Whiskas, du blir dömd med samma mått, du själv mäter med. Vad inser du? Att du inte är bättre än någon annan?!!!
Håller med dig Nissegossen. Vi som levt på bidrag halva livet kan inte klaga på att andra får detsamma. Samtidigt ger jag Fantasio rätt i sak att Sverige släpper in kreti och pleti utan ID-handlingar så fort de säger asyl. Det är ansvarslöst. Men jag känner till flera fall där det har varit omöjligt att få komma in och arbeta trots att man fått jobb. Då ställs massor av krav. Till slut har de tröttnat och begett sig av någon annanstans. En kille jag känner träffade en tjej utomlands och gifte sig, men det tog ett år innan hon kunde följa med honom till Sverige. Sådan inkonsekvens är direkt stötande.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klagotråden

Post by memphis »

Jag har en nagel som spruckit långt in på nagelbädden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klagotråden

Post by memphis »

Min skötare ringde och sa att det inte varit nån läkare med på måndagsmötet. Så jag kom ingen vart då. En sjukgymnast hade däremot anmält sig till att prata med mig om avslappningsövningar. Får hon väl göra om hon vill det. Jag vet med mig att jag är dålig på att följa sjukgymnasternas råd.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Klagotråden

Post by amandara »

Avslappningsövningar när man har ångest och/eller depression eller mani för den delen, är provocerande. För mig. För mig är det humbug. Även om jag är fysioterapeut. Hellre basal kroppskännedom då. När man fysiskt jobbar med kroppen istället för att bara tänka sig lugn.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Klagotråden

Post by mrsearlgray »

ville spela in en video idag men orkar fan inte...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Klagotråden

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 13 Jun 2021, 16:46
Nissegossen wrote: 12 Jun 2021, 04:27
Fantasio wrote: 11 Jun 2021, 12:56 Sverige har ett av världens högsta skattetryck. Vad gör vi för pengarna? Massimporterar främlingar och öser bidrag över dem. Strunta i pensionärerna, de kan gott leva på Whiskas.
Du kastar sten i ditt eget glashus, du jobbar inte, du borde själv äta Whiskas, du blir dömd med samma mått, du själv mäter med. Vad inser du? Att du inte är bättre än någon annan?!!!
Håller med dig Nissegossen. Vi som levt på bidrag halva livet kan inte klaga på att andra får detsamma. Samtidigt ger jag Fantasio rätt i sak att Sverige släpper in kreti och pleti utan ID-handlingar så fort de säger asyl. Det är ansvarslöst. Men jag känner till flera fall där det har varit omöjligt att få komma in och arbeta trots att man fått jobb. Då ställs massor av krav. Till slut har de tröttnat och begett sig av någon annanstans. En kille jag känner träffade en tjej utomlands och gifte sig, men det tog ett år innan hon kunde följa med honom till Sverige. Sådan inkonsekvens är direkt stötande.
Hinkan flyttade till USA eftersom hennes amerikanska make inte fick uppehållstillstånd i Sverige. Anledningen var att Hinkan hade för låg inkomst i Sverige, och skulle tydligen inte kunna försörja honom. Nu jobbar Hinkan i USA! Hon mår bättre där än vad hon gjorde i Sverige.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply