Spelar du?
Moderator: Moderator 1
-
- Guldmedlem
Re: Spelar du?
Det är inte jag som är otrevlig va?
När jag hämtar paket på Ica tänker jag ibland på att spela. Man kan köpa färdiga spelpaket. De säljer även en triss julkalender som jag blev lite sugen på.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
Min "meme" aktie har sjunkit som en sten. Förlorat några hundralappar på hela karusellen.
Jag vill tippa lite Stryktips. Måste fråga syrran hur man gör. Jag är datorilliterat.
Jag har ännu inte spelat något på Svenska spel. Vet ju inte hur man gör. Ett 32:raderssystem i veckan har jag råd med.
Nybörjare inte spela också Fantasio. Det räcker med ölen!
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
Men jag har dragit ned på ölen. Kör med ett sexpack om dagen, det billigaste blasket. Igår blev det bara tre folköl. Jag har ekonomi för att spela.
Jag spelar inte, och det lockar mig inte heller. Däremot har jag en aktieportfölj som jag följer med stort intresse. Obs! Svenska börsen och ingen bitcoin.
Ibland "spelar" jag på högriskaktier. Ibland har det gett något men oftast förlorar man. Numera har jag bara fonder.
- Hercules723
- Ruteniummedlem
Det har ju gått bedrövligt för högriskaktier sista månaden. Så var ju bra du sålde. Det verkar gälla nu att man ska ha "boomer aktier" som vissa kallar dem. Dessa har gått bättre.
Finns ingen anledning att satsa på högriskaktier. Låt kapitalet arbeta, ev höga utdelningsaktier är intressant.
- Hercules723
- Ruteniummedlem
J.P. Morgans far sa något i stil med: Slow and sure should be the motto for every man
Om spekulation.
Om spekulation.