Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Dagens fail

Post by Cosmos »

Kloppe wrote: 22 Jan 2024, 15:21 I morse på väg till jobbet satt jag på tunnelbanan när jag plötsligt kände att det knep till några gånger i magen. Det värsta hade hänt: jag hade diarré på gång. Lyckligtvis var det bara några stationer kvar, och tur i oturen var att det finns en offentlig toalett (mycket äcklig inrättning) vid tunnelbane-uppgången. Det hela slutade väl, men det var ytterst nära en förfärlig olycka. :o
Käkade ett paket kakor på söndagkvällen, och det tålde nog inte min Metformin-mage.
Har hänt mig också. Fruktansvärd ångest man får.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38757
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Krokus wrote: 22 Jan 2024, 19:17
memphis wrote: 22 Jan 2024, 17:13 Lyckas inte få till nån visning av lägenheten. Hon svarade visserligen men av vad jag kunde begripa (hon hade kraftig brytning) så befinner hon sig i Malmö och hon skulle skicka mitt nummer till någons svärfar som skulle visa lägenheten.
Känner mig inte tillfredsställd med det svaret. Jag ringer till bostadsföretagen i morgon.
Nämen, vad omständligt. 🤔
Ja, eller hur?! Men det kan vara till min fördel. De som har förtur före mig I kön (6 personer) kanske inte orkar ta tag i det, och då får jag lägenheten :lol:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38757
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Jag har ett problem. I måndags betalade jag räkningarna och på tisdagen drogs pengarna från mitt konto. Jag har fått bekräftelse på en del av betalningarna. Alla betalningar som inte var till klarna har kommit fram.
Men alla räkningar till Klarna har inte kommit fram! Det rör sig om åtta olika räkningar som inte kommit fram.
Klarna säger att jag ska avvakta tills på måndag. Men jag tycker det är jättekonstigt om pengarna bara blivit "hängande i luften" i flera dagar.
Har dubbel- och trippelkollat att pengarna verkligen gått iväg till rätt kontonummer. Sannolikheten att jag skulle ha skrivit fel ocr-nummer på åtta olika räkningar som skulle just till klarna är obefintlig.
På måndag ska jag ringa min bank och fråga vad jag ska göra för detta gör mig orolig.

Dessutom har jag mensvärk.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38730
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Kan det ha med hackerattacken att göra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38757
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Vilken hackerattack? Har det varit en mot Klarna?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dagens fail

Post by Krokus »

Vad konstigt Memphis. 🤔 Hoppas att det löser sig i tid.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38730
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Hackerattacken har slagit mot många myndigheter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1722
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Dagens fail

Post by Safir »

memphis wrote: 26 Jan 2024, 14:48 Jag har ett problem. I måndags betalade jag räkningarna och på tisdagen drogs pengarna från mitt konto. Jag har fått bekräftelse på en del av betalningarna. Alla betalningar som inte var till klarna har kommit fram.
Men alla räkningar till Klarna har inte kommit fram! Det rör sig om åtta olika räkningar som inte kommit fram.
Klarna säger att jag ska avvakta tills på måndag. Men jag tycker det är jättekonstigt om pengarna bara blivit "hängande i luften" i flera dagar.
Har dubbel- och trippelkollat att pengarna verkligen gått iväg till rätt kontonummer. Sannolikheten att jag skulle ha skrivit fel ocr-nummer på åtta olika räkningar som skulle just till klarna är obefintlig.
På måndag ska jag ringa min bank och fråga vad jag ska göra för detta gör mig orolig.

Dessutom har jag mensvärk.
Jag såg på ett annat forum att Klarna kan ta en vecka på sig att registrera betalningar.
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2765
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Dagens fail

Post by Kloppe »

Jag betalade 2 Klarnaräkningar i går. Fick som vanligt mail om att de var betalade nu i morse.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38757
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Det bådar inte gott :|
Men jag har pratat med min bank nu och de ser att betalningarna gått iväg till Klarnas plusgiro-nr.
Så nu får det bli upp till Klarna att leta reda på pengarna. Jag ska ringa på måndag och beordra dem att ta tag i det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24856
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

memphis wrote: 26 Jan 2024, 18:31 Det bådar inte gott :|
Men jag har pratat med min bank nu och de ser att betalningarna gått iväg till Klarnas plusgiro-nr.
Så nu får det bli upp till Klarna att leta reda på pengarna. Jag ska ringa på måndag och beordra dem att ta tag i det.
Tror inte du behöver vara orolig. Löser sig säkert i början av nästa vecka av sig själv.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2765
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Dagens fail

Post by Kloppe »

Zoidar wrote: 26 Jan 2024, 19:31

Tror inte du behöver vara orolig. Löser sig säkert i början av nästa vecka av sig själv.
Det tror jag också.
Post Reply