Skor.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60643
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Skor.

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 03 Jul 2023, 11:28
Krokus wrote: 03 Jul 2023, 07:59
zoegas wrote: 02 Jul 2023, 21:14 Läder är inte det bästa att ha på fötterna
Varför inte?

Mina stallskor är i läder/skinn och har stålhätta. De "andas" inte ett dugg, tårna ser ut som vita russin när jag tar av dem. :shock:
Just skoskav. Jag minns lumpen och läderkängorna. Det var hemskt.
Kängorna i lumpen var helt OK! Inget att klaga på, de var ingångna av den som haft dem förut. Köper mina skor på Second Hand, inga problem, bra skor, även om det inte är senaste modellen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13321
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skor.

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 07 Jul 2023, 10:19
zoegas wrote: 03 Jul 2023, 11:28
Krokus wrote: 03 Jul 2023, 07:59
Varför inte?

Mina stallskor är i läder/skinn och har stålhätta. De "andas" inte ett dugg, tårna ser ut som vita russin när jag tar av dem. :shock:
Just skoskav. Jag minns lumpen och läderkängorna. Det var hemskt.
Kängorna i lumpen var helt OK! Inget att klaga på, de var ingångna av den som haft dem förut. Köper mina skor på Second Hand, inga problem, bra skor, även om det inte är senaste modellen.
Jag körde med dubbla strumpor. Jag var den som fick minst skoksav. Vissa fötter var köttsår för fan.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60643
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Skor.

Post by Nissegossen »

Förvånad, då varken jag eller lumparkompisarna hade problem med kängorna, men jag är generationen före dig. Detta då det kan innebära att förfallet av försvaret inte gått lika långt för mig och mina lumparkompisar. Rejäla kläder hade vi också, du hittar inte tyget i moderna kläder. De hade hängt med sedan vikingatiden. Det tog tid innan man blev blöt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13321
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skor.

Post by zoegas »

Dem vi fick var säkert oanvända. Model M90.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Skor.

Post by Cosmos »

Har en del skor men använder inte många. På vintern är det kängorna, kostade 1.500 spänn, på våren mina Nikes som kostade 750 och på sommaren sandalerna dvs om det inte regnar. Då blir det mina Nikes.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38310
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skor.

Post by Geta »

Använder i stort sett alla skor jag har. Nu på sommaren blir det sandaler.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38302
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Skor.

Post by memphis »

Jag använder inte alla mina skor på en säsong. Har 50 par skor i lägenheten. Ytterligare mer uppe på vinden. Det är mer än jag hinner använda.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9207
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Skor.

Post by Miika »

Har flera par skor men använder inte alla och så har jag slängt en hel del
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38310
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skor.

Post by Geta »

Jag har tolv par skor. Då räknar jag också fårskinnstofflor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13502
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Skor.

Post by amandara »

Jag har ganska många skor. Olika färger och olika modeller. Vår, sommar, höst, vinter. Olika gamla. Jag har användning av alla från tid till annan. Färgkoordinerst, årstidskoordinerat. Jag håller hårt i mina skor.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24552
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Skor.

Post by Zoidar »

Geta wrote: 07 Jul 2023, 16:26 Jag har tolv par skor. Då räknar jag också fårskinnstofflor.
Det var många. Jag räknar i huvudet till 5 par.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3790
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Skor.

Post by 1Dave »

Har slitit ut ett par jag haft till arbetet. Det paret jag haft privat får bli till nya arbetsskor nu när jag köpte nya dojjor häromdagen.

Annars har jag ett par sandaler och löpardojjor.
Post Reply