Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev ingen mat handlad idag. Imorgon erbjuds fläskfilégryta med tomat och ingefära, ris eller panerad fisk med kall sås. Funderar på att gå till kinarestaurang imorgon när de öppnar klockan elva. Ska även dit på måndag med en kompis.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fläskfile Oscar med råstekt potatis, rödvinssås , bea och räkor eller ugnsstekt laxfile med smörslungad potatis och kall citrussås eller porterstek med rotfruktsgratäng och portersås såldes på stan idag. Därifrån hämtar min syster mat åt mig vissa helger. Annars går jag till mataffären och köper kycklingdetaljer eller revbensspjäll. Ska i så fall komma ihåg potatissallad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idaqg slog jag på stort med tre kycklingklubbor. Glömde såklart potatissalladen,
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

På måndag ska jag på kinabuffé med en kompis. Hoppas jag är hungrig, för jag vill ha valuta förpengarna. Äter främst det friterade med ris och currysås. Nudlar tar jag till fläsk med vad det nu är mer än det. Ska äta minst fyra tallrikar. Jag ska bli proppmätt. Kan bli att jag nöjer mig med en fryskartong imorgon så jag är utsvulten när det är dags.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag fick jag grillad kycklingfilé med potatisgratäng och pepparsås av min snälla syster. Och imorgon blir det kinamat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Går man ut och äter får man slanta upp i alla fal 200 kronor. För så mycket pengar vill jag ha buffé (vilket jag ska äta imorgon) så jag blir proppmätt. En tallrik förslår inte. Dit jag ska imorgon är det inte så dyrt. Sist jag var där var kanske så länge sedan som tre år sedan. Minst tre år, då det var då min vän avled och han var med. Då tog de bara 89 kronor måndag till fredag och 110 spänn om helgerna. Jag undrar hur mycket det kostar idag.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Matvanor

Post by Leakim97 »

Jag får betala 110 eller 120 kr max för en god Buffé. Flera olika maträtter även pizza slice'ar, bröd, 5-7 olika sorters kakor till kaffet efteråt. Var ett tag sedan jag var där men måste gå dit snart igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Okej, Leakim97. En pub i stan, ett lite mindre ställe, hade pizzabuffé en kortare period. Hemköp har inte lagt ut matsedeln så får gå dit på vinst och förlust imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag köpte jag flygande Jacob, det var gott. Vet inte vad som erbjuds imorgon, då matsedeln inte finns utlagd. Det får bli thairöra från ICA istället. Hoppas de har kyckling och nudlar när jag går dit. Eller kanske lasagne, även fast det inte är en stor portion direkt.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Matvanor

Post by Leakim97 »

Flygande jacob är så otroligt gott. Det måste jag äta nån dag
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag åt sill och potatis hos min vän vid lunchtid. Efter att jag kommit hem mikrade jag en tidigare varm lunchlåda med lasagne. Men det är så liten portion jämt och ständigt. Nu handlade jag på Tempo och har tidigare köpt "salang" från ICA och Hemköp medsamma utfall. Det var gott med sill och potäter och så lasagnen när jag kom hem, men nu är jag hungrig igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag åt jag två kycklingklubbor. Tog en lite brödbit, den sista jag hade kvar, till Metforminet. Jag får gå och lägga mig hungrig och drömma om mat.
Post Reply