Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36976
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Jag förstår inte varför du inte planerar så att du har mat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det pyttipanna med stekt ägg och det var gott och mätt blev jag. Funderar på att köpa korv och korvbröd imorgon. Då har jag grejor till två middagar. Annars säljer min affär pannbiff med lök och gräddsås samt grillad korv med mos.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Matvanor

Post by Leakim97 »

Ägg är riktigt Nice
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja, jag har lärt mig att uppskatta ägg, tror jag. Det är alltid spännande att klura ut vad man vill äta dagen därpå.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Schnitzel med stekt potatis och bearnaisesås samt grillad kycklingfilé med bearnaisesås, ris säljs imorgon. Jag bommade att gå till affären idag, fick nöja mig med en fryslåda. Gott, men inte speciellt mättande. Och nu har jag bara en fryslåda och två burkar soppa kvar i matväg. Nej, vänta lite, jag har ju en stor burk ravioli jag fick som nödproviant av min syster.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag var på plats i butiken vid tjugo i elva. Båda rätterna fanns kvar och jag tog båda två.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36976
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Lyckost! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Javisst! Imorgon behöver jag inte gå utanför dörren. Imorgon säljs helstekt fläskkotlett med gräddsås samt panerad fisk med kall sås. Tveksamt om jag köper mat imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag köpte jag en hel, grillad och varm kyckling. Har ingen aning om vad den kostade. Orkade inte hela, så får mikra återstoden senare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det stekt fläsk med löksås och potatis. Gott. Igår blev jag hungrig trots att jag ätit och mikrade då en frysrätt. Det händer inte ofta.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36976
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Fantasio,

Jag förstår inte att du går hungrig till sängs.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det är inte optimalt, Geta, men jag gör det rätt ofta. Måste komma ihåg att köpa mjukt bröd som jag kan tugga på om kvällarna. Och äpplen.
Post Reply