Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Vad fick du ge för smöret, Geta? 40 kronor kanske.

Idag blev det falukorv i ugn och potatismos, det var gott. Grillad laxfilé med kall skagensås eller köttgryta med örter säljs imorgon. Tror jag tar köttgrytan.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37260
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Smöret från Ica kostade 49 kr. Kollade inte Valio men det brukar vara billigt. Ser för dåligt på skyltarna på hyllorna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag får det bli en fryskartong, då jag ej orkar gå ut. Tror jag har två kvar i frysen, plus att jag har en burk ärtsoppa. Men till soppan vill jag ha mjukt bröd och jag har bara hårt. Jag var nere på gården med boendestödet och slängde skräp i soprummet och tog mig ett bloss på det. Hux flux började jag gå framåtlutad. Därmed var det uteslutet att gå till mataffären.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Stekt torskfilé med kokt potatis och dillsås, pasta med fläskfilé i krämig ädelostsås, jägarbiff med stekt potatis och champinjonsås och flygande Jakob med ris serverades idag på Lingonfabriken. Köper kanske en av dem imorgon till reducerat pris, helst jägarbiffen. Har vissa hungerfantasier nu, men inte så farligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det kycklingschnitzel med brunsås Den var jättegod, en hel filé. Den var mättande. Imorgon blir det porterstek eller panerad fisk med kall sås. Skulle ju kunna köpa båda två och ha en på lördag. Är faktiskt inte hungrig just nu, trots att jag åt maten så tidigt som runt två idag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37260
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Kan du inte passa på att köpa flera matlådor, när ryggen fungerar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jo, det skulle jag kunna. Får köpa på mig frysrätter, har bara en hemma. Är det två goda rätter som dagens kan jag köpa båda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag börjar bli hungrig redan runt klockan ett. Höll ut till kanske halv tre, då var det bara att mikra dagens lunch till middag. Det blev panerad fisk med kall sås. Tror det var skädda. Gott var det, men ingen rejäl måltid. Räknar med hungerfantasier senare under kvällen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag var min kära syster förbi med lunchlåda, det var sjömansbiff med pressgurka och en mindre bytta med sallad. Det var två mörka oliver med kärna i sig där. Torsdagens lunch på en lördag. Billigt och bra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev bara en länga revbensspjäll till mat idag. Svalde Metforminet runt halv fem med en torr knäckemacka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Eftersom jag inte gick till Hemköp idag blev det ICA och en kyld rätt där. De hade min favorit, kycklingbitar och nudlar. Lite ärter o morötter i maten. imorgon säljer Hemköp kålpudding med sås och potatis och pasta med kyckling och ostsås. Jag äter kålpudding så sällan, så jag vet inte om jag tycker om det. Minns med fasa kålpuddingen vi fick i skolan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag köpte jag pasta med kyckling och ostsås. En väldigt god rätt. Imorgon vankas korv Stroganoff med ris och isterband med persiljekryddat potatismos. Faktiskt så upplever jag inte isterband som så fasligt seg i skinnet, så kanske köper jag den rätten.
Post Reply