Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

BBQ grillad kycklinglårfilé med pepparsås, eller fläskschnitzel med pepparsås säljs imorgon. Jag hinner få med en låda om jag går upp vid elva. Men förmodligen stänger jag av väckarklockan och sover vidare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har aldrig flamberat mat. Är det farligt även om man tar bort stekpannan från fläkten? Jag vet att mamma ibland flamberade kött, men mycket mer än så minns jag inte. Vad är det egentligen som händer med flamberat kött?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Igår tog jag en rätt av de som ligger i ljusa förpackningar. Oxfilépasta stod det på den. Har ingen aning om vad den kostade.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36013
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Fantasio wrote: 03 Sep 2022, 00:05 Jag har aldrig flamberat mat. Är det farligt även om man tar bort stekpannan från fläkten? Jag vet att mamma ibland flamberade kött, men mycket mer än så minns jag inte. Vad är det egentligen som händer med flamberat kött?
Du vill bara ägna dig åt avancerad kokkonst. :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12268
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Vad kostar en sån låda? Blir du mätt?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

ICA:s "vanliga" lådor kostar 69 spänn, dessa, de ljusa förpackningarna är nog dyrare skulle jag tro. Mätt blir jag, men brukar få dryga ut maten med lite köttbullar el pyttipanna under kvällarna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Nu blir det, blomkål, morot, broccoli, spenat, lax. Hört man ska ha alla färger på grönsaker.

Image
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Som utskriven blir det bara ett rejält mål mat om dagen. Jag tycker det räcker. Visst skulle jag kunna äta en gång till, men det blir alldeles för dyrt i och med att jag köper färdigrätter. Att laga mat tycker jag ju om, men kommer inte upp på hästen igen, så att säga. Längtar efter att göra en vitlöksdoftande potatisgratäng och avnjuta den med en stekt köttbit och lite stekta, färska champinjoner. Slå det om ni kan, Findus.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12268
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 02 Oct 2022, 22:55 Nu blir det, blomkål, morot, broccoli, spenat, lax. Hört man ska ha alla färger på grönsaker.

Image
Shit vad du kryddar mannen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Leverstuvning med ris eller fläskpannkaka med bacon står på menyn imorgon. Jag lockas inte av de rätterna, så jag kan ligga kvar i sängen hur länge jag vill.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Samma igen. Funkade ju sist.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 04 Oct 2022, 21:46
Shit vad du kryddar mannen.
Det är mest citronpeppar.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply